Dober zajtrk – vitalnost ves dan

  • TK
  • sreda, 24. november 2010
(Foto: Shutterstock)

Kakovosten prvi obrok je zagotovilo, da bomo ves dan polni energije. Dober zajtrk prebudi presnovo, prispeva k dobremu počutju in pomaga nadzirati telesno težo. Večina nas zajtrk preskoči, s čimer si delamo medvedjo uslugo, saj je dokazano, da ljudje, ki ne zajtrkujejo, čez dan pojedo več.

Seveda je pomembno, kaj boste izbrali za zajtrk. Ogljikovi hidrati, sploh če gre za preproste sladkorje (sladkani, rafinirani žitni kosmiči, bel kruh, opečenec …) bodo hitro dvignili raven sladkorja v krvi, presežek pa bo organizem spremenil in shranil kot maščobo. Po takem zajtrku boste že kmalu začutili željo po še več ogljikovih hidratih – in vsi vemo, kam to vodi.

Dober zajtrk vsebuje izdelke iz fermentiranega mleka (beljakovine in kalcij), polnovredna žita (sestavljeni ogljikovi hidrati) in sadje (vlaknine, vitamini in minerali).

Če želite nizkokaloričen jutranji obrok, izberite koruzne, ovsene ali pšenične kosmiče in jih prelijte z lahkim fermentiranim mlečnim izdelkom ali s pomarančnim sokom. Če čutite potrebo po obilnejšem zajtrku, kosmičem dodajte sadje, oreške in črno čokolado ter jih prelijte s polnovrednim jogurtom. Dobra izbira je tudi integralno pecivo s sirom, pusto šunko ali z zelenjavo.

Naloga za starše

Strokovnjaki za prehrano poudarjajo, da navado rednega zajtrkovanja dobimo v otroštvu, zato otroku z lastnim zgledom pokažite, kako naj začne uspešen dan. Na vas je namreč velik del odgovornosti, saj s tem prispevate k ustvarjanju otrokovih prehranjevalnih navad, ki ga bodo spremljale vse življenje.

Še nekaj predlogov za zdrav zajtrk
  • polnozrnati vaflji z arašidovim maslom, sadjem ali skuto
  • trdo kuhana jajca
  • žitna kaša s cimetom, muškatnim oreškom, pimentom in/ali klinčki
  • zelenjavna omleta in pomarančni sok
  • puranje prsi na polnovrednem opečencu in zelenjavni sok
  • riž z narezanimi jabolki, lešniki in cimetom ter sadni sok
  • nemasten sir in sveže sadje (na primer jagode) na kosu polnovrednega kruha ali peciva

Kisava

Kisava je mlečnokislinsko fermentirana pijača, ki nastane pri postopku predelave sirotke, med katerim beljakovine in maščobe izstopijo v obliki sirarske ali albuminske skute. Tako nastane skoraj povsem nebeljakovinska ali sekundarna sirotka, ki ji pravijo kisava. Ta spodbuja delovanje jeter ter razstruplja in poživlja prebavo. Poleg tega je izreden protibakterijski in protiglivični probiotik, ki premore številne druge lastnosti, koristne za zdravje.
Vse o tem, kaj je kombuča in kako jo pripravite, lahko preberete v članku Kombuča.
Boštjan Kersnič

Boštjan Kersnič dr. med. spec. nefrolog

Katja Arko Kampuš

Katja Arko Kampuš dr.dent.med. spec. ortodont

Postavi vprašanje

Gregor Kavčič

dr. Gregor Kavčič dr. med. spec. ortopedije

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki