Ne kuhajmo zelenjave

(Foto: Diana Anđelić)

Uniči se velik del koristnih snovi

Med kuhanjem zelenjave iz družine kapusnic, kot so cvetača, brokoli in zelje, se uniči velik del protirakavih snovi, ki jih vsebuje ta zelenjava. Doslej so znanstveniki ugotovili, da ta zelenjava v veliki meri zmanjšuje tveganje za nastanek raka.

Vsebuje namreč visoke vsebnosti snovi, znanih kot glukozinolati, ki se med prebavljanjem razgrajujejo v izotiocianide, snovi, ki varujejo proti raku.

V študiji so primerjali učinek priprave kapusnic s kuhanjem, kuhanjem na pari, pripravo v mikrovalovni pečici in pečenjem na koncentracijo glukozinolata v pripravljenih jedeh. Med pripravo živil na pari in v mikrovalovni pečici ter med pečenjem se izgubi le neznatna količina protirakavih snovi, med kuhanjem pa se njihova koncentracija zmanjša za 75 odstotkov.

Če želite od zelenjave, ki jo pripravljate, imeti največ koristi, je torej ne kuhajte, ampak razmislite o drugih oblikah priprave. Pomembna je tudi temperatura, pri kateri hranite zelenjavo. Zelenjava, ki jo hranite v hladilniku, bo v sedmih dneh izgubila le neznatno količino glukozinolatov, če pa jo hranite v zamrzovalniku, bo izgubila kar tretjino teh snovi.

 

Marjan Berginc

Marjan Berginc dr. med. spec. družinske medicine

Simona Sanda

Simona Sanda uni. dipl. psih. spec. klinične psihologije

Mirjam Toporiš Božnik

mag. Mirjam Toporiš Božnik certificirana apiterapevtka in NLP praktik hipnoze

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki