Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Pomladni pomladitveni obredi


(stran 2 od 2)




Nekaj predlogov


Zajtrk
  • Žitni kosmiči, ki jih namočimo za 12 do 24 ur, in nato skuhamo s suhim sadjem, začinimo s cimetom ali koriandrom in zabelimo z maslom.
  • Sadna rižota, ki jo pripravimo tako, da nepoliranemu rižu proti koncu kuhanja dodamo nekaj svežega ali suhega sadja, jed pa zabelimo s hladno stisnjenim oljem ali maslom.
  • Prosena kaša s suhimi slivami in z drugim suhim sadjem; zabelimo jo z maslom.
  • Lahke zelenjavne enolončnice, ki jih uspešno obogatimo z malce skute.
  • Čez noč namočeno suho sadje in mešanice suhega sadja (jabolka, hruške, marelice ...).
  • Včasih sveže sadje po izbiri (resnici na ljubo pomlad ni sezona svežega sadja).

Kosilo
  • Solata iz kuhane korenaste zelenjave (korenček, rdeča pesa), začinjena s hladno stisnjenim oljem po izbiri in z začimbami (na primer s kumino).
  • "Kombinirana" solata iz prvih divjih in gojenih rastlin (čemaž, regrat, motovilec, berivka, mlada špinača, radič ...); jemo jo samo, s polnozrnatim kruhom ali krompirjem v oblicah.
  • Koprive, pripravljene kot špinača, s krompirjem v oblicah.
  • Nepoliran riž, ki ga skuhamo z mung fižolom v razmerju 3 : 1 in začinimo z domorodnimi (janež, kumina, bazilika) ali indijskimi začimbami (kurkuma, ingver, začimbne mešanice za kari ali garam masala).
  • Ajdova kaša s kislim zeljem.

Večerja
  • Mlečni riž, ki ga skuhamo z nastrganim korenčkom in osladimo z medom ali z najbolj rjavim trsnim sladkorjem.- Pirina, prosena ali ajdova kaša, ki jo skuhamo z malo suhega sadja, začinimo s cimetom, pimentom ali podobno začimbo ter vsekakor malce zabelimo, na primer s hladno stisnjenim lanenim oljem, ki vsebuje veliko omega-3 maščobnih kislin.
  • Za spremembo si postrežemo še s katero od jedi, ki so navedene pri zajtrku.
  • Ker enostavna računska kombinatorika pokaže veliko različnih kombinacij, lahko ob takšni hrani brez strahu počakamo na maj, ko dozorijo prve češnje, solate in domače zelenjave je pa tudi vse več vrst in v čedalje večjem količinskem izobilju.

Poleg tega si z obroki ali med njimi privoščimo naslednje dodatke:
  • Oreške in semena vseh vrst: malo, a redno ...
  • Sveže stisnjene zelenjavne sokove: od 2 do 4 dcl na dan, v odmerkih po 1 do 2 dcl.
  • Kalčke vseh vrst kot dodatek solatam, juham in enolončnicam.
  • Kombučo: trikrat po 1 dcl na dan, med obroki.
  • Zeleni čaj: po potrebi in okusu.- Mlečnokislinsko fermentirane pijače iz žit in zelenjave: približno 3 dcl na dan (ker pri nas niso v prodaji, jih pripravimo sami; o tem kdaj drugič).
  • Jejmo čimbolj barvito hrano (oranžno, rumeno in rdečo, ki vsebuje veliko karotenoidov in flavonoidov), ki naj bo po možnosti čimbolj domorodna in sezonska.




Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd