Pasti praznične mize

(Foto: Shutterstock)

Uprite se pretiravanju z nezdravo hrano

Ko gre za hrano, so prazniki za marsikoga, celo za najbolj disciplinirane med nami, velika skušnjava. Poleg presežnih kilogramov, ki jih "pridelamo" v tem obdobju, nas zaradi pretiravanja s hrano pogosto peče zgaga, zvija nas v trebuhu ali pa smo žrtve drugih prebavnih simptomov – če občutkov krivde in slabe vesti niti ne omenjamo. Neprijetnosti, povezane s prazničnim obiljem, nam lahko pomagata preprečiti zmernost in zdrav razum. Kako se torej izogniti pastem obložene božične mize?

  • Psihologi in dietetiki pravijo, da je vodenje dnevnika najboljši način za vzpostavitev nadzora nad prehranjevalnimi navadami in prepoznavanje dogodkov, ki spodbujajo čustveno prenajedanje. Dnevnik omogoči, da razmislimo o svojem ravnanju in nam pomaga do boljšega nadzora nad telesno težo.Po dveh tednih vodenja dnevnika, v katerega zapisujemo čas, vrsto ter količino hrane in pijače, pa tudi čustva, družbo, kraj in dejavnosti, dobimo dokaj dober vpogled v svoje prehranjevalne navade. Dnevnik tako pomaga pri upiranju skušnjavam prazničnih dni: če lahko prehrano nadziramo vsak dan, se bomo laže uprli prazničnim izzivom.
  • Izogibajte se lakoti: pred prazničnimi gostijami ne preskakujte obrokov. Pred odhodom zdoma je priporočljivo pojesti manjši nemasten obrok.
  • Zmanjšajte porcije: izberite manjši krožnik.
  • Pozornost namenite družini in prijateljem in ne hrani: ni vam treba jesti in se hkrati pogovarjati.
  • Pravilno izbirajte: nemastno hrano, sadje in zelenjavo. Izogibajte se maslu, solatnim prelivom in omakam.
  • Omejite količino alkohola: alkoholne pijače so polne kalorij, obenem pa poslabša nadzor nad količino zaužite hrane.
  • Redna migajte: po obilnem prazničnem obroku se obvezno sprehodite.
  • Preskočite sladico: če boste malo počakali, bo vaša želja po sladici najbrž popustila.
  • Odmaknite se od hrane: če ste blizu hrani, je verjetnost, da boste tu in tam kaj zaužili, precej večja.
  • Po praznikih se vrnite k stari rutini: že naslednji dan po (pretiranem) uživanju v praznični gostiji, se je dobro vrniti v stare tirnice in k običajni prehrani. Še bolje je, če se v tem obdobju odločite za lažjo hrano ter pijete veliko vode in nesladkanega čaja.
  • Pozabite na občutke krivde: četudi pretiravate s hrano, se ne obremenjujte s slabo vestjo, raje si obljubite, da boste naslednji dan jedli lažjo hrano ali da do konca praznikov ne boste več pretiravali.
  • Prisluhnite telesu: če začutite napihovanje v trebuhu, takoj nehajte jesti.

Prazniki bi morali biti srečni dnevi, čas za uživanje, zato ne dovolite, da bi vas hrana pri tem kakor koli zmotila.

Nevio Medved

Nevio Medved dr. med. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije

Postavi vprašanje

Petra Može

Petra Može univ. dipl. soc. del.

Postavi vprašanje

Gorazd Kalan

mag. Gorazd Kalan dr. med. spec. pediatrije

Vsi Viva strokovnjaki