Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Hrana proti visokem krvnem tlaku in holesterolu


(stran 2 od 3)

Zdrava priprava hrane
Poleg zdravih sestavin moramo paziti tudi na pripravo jedi. Najbolj zdravi načini priprave hrane so kuhanje nad soparo ali v majhni količini vode, kuhanje v aluminijasti foliji, kuhanje pod zvišanim pritiskom, dušenje v lastnem soku, pečenje v foliji za peko ali v aluminijasti foliji ter pečenje z malo količino olivnega olja.

Stran z nasičenimi maščobami
Nasičene maščobe so živalskega izvora, vendar tudi nekatera rastlinska olja (kokosovo in palmovo) vsebujejo nasičene maščobe. Vse živalske maščobe vsebujejo holesterol. Nenasičene maščobe so rastlinskega izvora (olja oreškov in semen), najti pa jih je tudi v mesojedih ribah. Nenasičene maščobe so bodisi mono- ali polinenasičene. Nasičene maščobe, ki jih zaužijemo s hrano, so bogat vir energije, vendar ne spadajo med nujno potrebna hranila, saj jih je človeško telo sposobno tvoriti samo od sebe. S procesom rafiniranja in hidrogenizacije dosežemo, da se tudi polinenasičene maščobe v rastlinskih oljih spremenijo v nasičene ali, pravilneje, v transmaščobe, ki so škodljive (kot so na primer margarina ter industrijsko pripravljene kreme, rastlinske smetane, itd). te so škodljive same po sebi, poleg tega preprečujejo, da bi telo uporabilo koristne mono- in polinenasičene maščobne kisline.

Tudi maščobe so lahko zdravilne
Nenasičene maščobe spadajo med esencialna hranila. Telo jih je sposobno pretvarjati iz manj v bolj nenasičeno obliko, dobiti jih moramo s hrano, saj ne nastajajo same v človeškem telesu. Poznamo dve veliki skupini nenasičenih maščobnih kislin, omega 6, ki nastanejo iz linolne kisline, in omega 3, ki nastanejo iz linolenske kisline. Iz nenasičenih maščob ali nenasičenih maščobnih kislin nastajajo prostaglandini 1, 2 (iz omega 6), ki ugodno učinkujejo na napetost žilne stene in znižujejo krvni tlak, in prostaglandini 3 (iz omega 3) nadzirajo raven holesterola in trigliceridov v krvi. Omega 6 maščobe so v sončničnem, sezamovem, lanenem in bučnem semenu. Omega 3 kisline vsebuje laneno, bučno in konopljino seme oziroma olja iz teh semen ter ribe (losos, tuna, slanik, skuša, morski pes, mečarica). Omega 3 maščobne kisline v ribah so pretvorjene in jih človek uporabi veliko hitreje kot tiste iz rastlinskih virov.

Manj priporočene jedi in živila pri zvišanem holesterolu

  • Rumenjak in vse jedi pripravljene z veliko jajci (sladice, majoneze, jajčne kreme)
  • Maslo 
  • Smetana (kisla in sladka)
  • Polnomastno mleko, jogurti in mlečni izdelki
  • Sladkor, sladkarije, sladice, marmelade, sladke pijače, suho sadje, mlečni sladoledi
  • Ocvrte ali na masti pečene jedi

Odsvetovana živila pri zvišanem holesterolu

  • Hrana s konzervansi
  • Paštete, pečenice, hrenovke, mastne salame, drobovina
  • Meso ali druge jedi z vidno maščobo
Članek se nadaljuje »


Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd