Alge - Naravni dodatek k prehrani

(Foto: Diana Anđelič)

Preženite utrujenost z algami!

V zadnjem času sta kot naravni dodatek k prehrani še posebno priljubljeni spirulina in chlorella saj vsebujeta velike količine beljakovin, esencialne aminokisline, klorofil, bogastvo mineralov in vitaminov ter nenasičene maščobne kisline.

Zaradi vsega tega sta zlasti primerni pri preganjanju pomladanske utrujenosti. Algi sta na voljo v obliki tablet ali praška. Žličko prahu ali dve tableti alg vzamete zjutraj na tešče, lahko pa tudi še čez dan, vendar najmanj eno uro pred obrokom. Glede na počutje lahko količino povečate, vendar pri tem upoštevajte priporočila proizvajalca. Lahko pa si pripravite tudi zdrave energijske napitke!

Jutranji napitek


V 2 dcl pomarančnega ali jabolčnega soka vmešajte žličko spiruline ali chlorelle v prahu (če imate algi v obliki tablet, jih zdrobite). Po želji lahko dodate še vaš priljubljen svež sadež, mandeljne ali lešnike, malce vanilje in nekaj kapljic limone. V mešalniku dobro zmešajte in takoj popijte.

Zelenjavni koktajl

Žličko spiruline ali chlorelle v prahu vmešajte v 2 dcl zelenjavnega, paradižnikovega ali korenčkovega soka. Če želite, lahko dodate koščke priljubljene sveže zelenjave, zelišča in začimbe.

Čajno žličko spiruline ali chlorelle lahko dodate tudi jedem in tako izboljšate njihovo prehransko vrednost. Okusni sta v različnih zelenjavnih juhah in solatah s testeninami. Algi vedno dodate, ko je jed že kuhana, kajti visoka temperatura uniči številne hranljive snovi.

SVEŽI SADNI IN ZELENJAVNI SOKOVI

Takšni sokovi so energetsko-vitaminsko-mineralna bomba. Poleg tega čistijo telesna tkiva in nevtralizirajo odpadne snovi. Najboljši so sveže pripravljeni, po možnosti iz ekološko gojenega sadja in zelenjave. Če nimate sokovnika, si lahko pomagate z že pripravljenimi ekološkimi sokovi, ki jih kupite v lekarni ali trgovini z zdravo hrano.
Sok si privoščite že zjutraj, na tešče za zajtrk, čez dan pa pred obroki; nič hudega ne bo, če z njimi nadomestite tudi katerega od obrokov. Zadostuje do 5 dcl soka na dan.Ne popijte več kot 2 dcl korenčkovega soka na dan, sicer bo vaša koža dobila rumen odtenek.

Pesni sok lahko v večjih količinah povzroča bruhanje; dovolj ga je že od 0,5 dcl do 1 dcl na dan. Oba sokova zmešajte z vodo v razmerju 1: 1.
Nastja Lazar

Nastja Lazar dr. med. spec. dermatovenerologije

Svetlana Novak

Svetlana Novak diplomirana medicinska sestra

Postavi vprašanje

Boštjan Kersnič

Boštjan Kersnič dr. med. spec. nefrolog

Vsi Viva strokovnjaki