Zamenjajte svoje razpoloženje s pravimi živili

(Foto: Shutterstock)

Od tega, kaj jemo, je močno odvisno, ali bomo dobro ali slabše razpoloženi. Hranila vplivajo na raven glukoze in inzulina, ki tako kot na razpoloženje, vplivajo tudi na sposobnost razsojanja. Če ste po kosilu zaspani, ste pod stresom ali vam primanjkuje energije, je to zato, ker vam po obroku zraste raven sladkorja v krvi in se izloča oreksin, snov, ki v možganih uravnava stanje budnosti oziroma pozornosti. Spoznajte, katera hrana popravlja vaše razpoloženje.

1. Stres in tesnoba
Če ste pod stresom ali vas stiska v prsih, jejte čokolado. Sladkor in maščobe vam v kombinaciji s hranili iz kakava lahko dvignejo raven serotonina in endorfinov, popravijo razpoloženje in vam pomagajo, da bolj jasno mislite.

2. Padec koncentracije
Če se le s težavo skoncentrirate, popijte skodelico kave. Toda pozor: preveč kofeina ima lahko nasproten učinek in lahko povzroči tako depresijo ter nespečnost kot tudi nihanje razpoloženja.

3. Nespečnost
Če trpite zaradi nespečnosti in ste kronično neprespani, telesu zagotovite dovolj zdravih beljakovin, ki jih najdemo v jajcih, piščančjem mesu in sardinah. Beljakovine, bogate z omega 3 maščobnimi kislinami, vplivajo na serotonin, snov, ki deluje kot nevrotransmiter, odgovoren za spremembe razpoloženja. Odlične so tudi češnje.

4. Depresija in utrujenost
Lešniki so bogat vir energije, saj so prepolni zdravju prijaznih hranilnih snovi ter mineralov, kot so mangan, kalij, kalcij, baker, železo, magnezij, cink in selen, ki ščitijo tudi imunski sistem. Oprete se lahko tudi na druge oreške, kot so orehi, mandlji in arašidi.