Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Soja - najbolj vsestranska stročnica


(stran 2 od 5)

Devet razlogov, ki vas bodo prepričali, da poskusite sojo:

1. Zaveznica v menopavzi
Ker soja vsebuje naravne estrogene, je lahko v pomoč pri nadomestnem hormonskem zdravljenju v menopavzi.
Različne študije so pokazale, da soja lahko omili nekatere tipične simptome v menopavzi, kot so vročinski valovi in nočno znojenje. Strokovnjaki za prehrano opozarjajo na dejstvo, da rastlinski estrogen vsebujejo tudi druge stročnice, zato ne gre zanemariti tudi uživanja fižola, čičerke in leče.

2. Zbogom, predmenstrualne tegobe
Težke noge, napet trebuh, napete in občutljive prsi, živčnost ... Vse to so značilni simptomi predmenstrualnega sindroma, ki nastane kot posledica večje količine estrogena pred menstruacijo. Ker soja vsebuje naravne hormone, lahko vpliva na njihovo spremenjeno ravnovesje in omili težave.

3. Varuje srce in arterije
Soja vsebuje več maščob kot vse druge stročnice. Toda to so večkrat ali enkrat nenasičene maščobne kisline, ki varujejo pred boleznimi srca in ožilja. Ker skorajda ne vsebuje holesterola, znižuje količino "slabega" holesterola (LDL), ki je poglavitni krivec za nastanek bolezni srca in ožilja.

4. Proti pobitosti
Zaradi vsebnosti železa lahko soja pomaga pri premagovanju utrujenosti in depresije. Pomanjkanje tega minerala, ženske potrebujejo 18 mg železa na dan, lahko povzroči različne oblike slabokrvnosti, ki so najpogostejši krivec za utrujenost, potrtost in slabo koncentracijo.
Samo 100 dekagramov soje vsebuje 8 mg železa, torej približno 50 odstotkov dnevnih potreb. Nasvet: hkrati uživajte več vitamina C, saj pospeši vsrkavanje železa.

5. Tudi zanj
Zdi se, da je soja dobra tudi za prostato. Nekatere raziskave so pokazale, da sojini proteini lahko zaustavijo rast rakavih celic in v nekaterih primerih zavrejo razvoj bolezni. Hkrati velja omeniti blagodejni učinek te stročnice na holesterol v krvi, ki pri moških hitreje doseže nevarno raven. Uživanje najmanj 20 g soje na dan že v treh mesecih občutno zniža raven holesterola v krvi.

6. Prebudi črevesje
Soja zaradi velike vsebnosti vlaknin (100 g sojine moke vsebuje kar 17 g vlaknin) spodbuja delovanje črevesja in zmanjšuje težave z zaprtjem. Toda po mnenju zdravnikov ne gre pretiravati. Tri ali štiri jedi iz soje na teden povsem zadostujejo, saj organizem dobiva vlaknine tudi s sadjem in zelenjavo. Poleg tega pretirano uživanje soje lahko povzroči vretje in napenjanje v trebuhu.

7. Varuje pred tumorjem na dojki
Kot so pokazale nekatere raziskave pri azijskih ljudstvih, ki so veliki porabniki soje, so se rastlinski hormoni, ki jih vsebuje soja, izkazali kot učinkoviti pri zaščiti pred tumorjem na dojki.

8. Za ohranjanje mladosti
Zaradi linoinske maščobe je soja dragocena tudi v kozmetiki, saj ohranja prožnost kože. Nekateri sojini izdelki, zlasti olje, so izdaten vir vitamina E, ki varuje pred delovanjem prostih radikalov, povzročiteljev prezgodnjega staranja kože.

9. Namesto zrezka
Ko se prepričamo, da organizem dobro prenaša sojo, jo v zmernih odmerkih vključimo tudi v prehrano otrok in starejših. Strokovnjaki za prehrano zatrjujejo, da soja vsebuje proteine visoke biološke vrednosti, ki imajo podobno sestavo kot meso. V nasprotju z ostalimi stročnicami soje ni treba uživati v kombinaciji z žitaricami (riž ali testenine), da bi omogočili dobro vsrkavanje aminokislin.
Članek se nadaljuje »


Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd