Zdrava prehrana in otroci

(Foto: Shutterstock)

Kako otroka naučiti zdravega prehranjevanja?

Hrvaška zdravnica in nutricionistka ter avtorica več priročnikov o zdravi prehrani Lejla Kažinić Kreho je na londonskem Kraljevem kolidžu magistrirala iz klinične prehrane in je članica Britanskega nutricionističnega združenja. Pravi, da so najstniška leta najpomembnejše obdobje življenja, v katerem se oblikujejo zdrave prehranjevalne navade za odraslo dobo, ki so dragocena popotnica za dolgoročno zdravje. Pri tem so največji vzor starši, ki otroku kažejo, kako naj se prehranjuje in vede. "Čeprav otroka učite naj ne uživa hitre hrane, slaščic in preveč čokolade, to ne pomeni, da jih sploh ne sme jesti. Seveda jih sme, vendar mora biti njihov vnos majhen. Doseči morate, da se otrok nauči zdravega prehranjevanja in da se takrat, ko uživa rafinirano hrano, zaveda, da to ni bila najboljša izbira," svetuje strokovnjakinja.

Otroci uživajo raznoliko hrano

Eno od temeljnih vodil zdravega prehranjevanja otrok je, naj uživajo raznoliko hrano. To pomeni, da uravnoteženo vnašajo kompleksne ogljikove hidrate (testenine, riž, kruh …), mleko in mlečne izdelke, meso, ribe in jajca, stročnice (fižol, leča, čičerika …) ter sveže sadje in zelenjavo. Nutricionistka opozarja, da ne smemo pretiravati z rjavimi sortami riža, testeninami in kruhom, saj vsebujejo fitate, ki zavirajo vsrkavanje pomembnih mineralov (cink, železo in kalcij). "Raziskave namreč kažejo, da večini otrok primanjkuje prav kalcija, železa, cinka in folne kisline. Te pomembne hranilne snovi pa najlaže dobimo prav iz hrane. Če vam načrtovanje raznolike prehrane povzroča težave, si lahko pomagate tudi s kakovostnimi otroškimi multivitaminskimi in mineralnimi dopolnili," svetuje sogovornica.

Obedujte in nakupujte skupaj

Starši majhnih otrok bi morali prepoznati, kdaj je njihov malček sit, predvsem pa se izogniti čezmernemu hranjenju in nezdravemu prenajedanju. Sogovornica opozarja, da je treba spremeniti tudi navade družinskega obedovanja, zlasti če pri obedih vedno hitite ali pa sploh ne jeste skupaj. "Najdite čas, kajti svojemu otroku ste vzor – tako se bo naučil, kako se prehranjevati in obnašati," svetuje sogovornica, ki poudarja, da je zajtrk zagotovo najpomembnejši obrok dneva.

"Profesor Tom Sanders, direktor Oddelka za prehrano na Kraljevem kolidžu v Londonu, pravi, da imajo otroci, ki redno zajtrkujejo, manj možnosti, da bodo postali debeli, poleg tega v šoli dosegajo boljše rezultate, zanje pa je tudi značilno lepše vedenje v šoli in zunaj nje. Potrudite se, da bo začetek dneva prehransko uravnotežen. Pripravite denimo ovsene kosmiče z mlekom in banano in oslajene z medom, postrezite pa jih skupaj s svežim sokom iz korenja in pomaranče," predlaga sogovornica in svetuje, da se skupaj z otroki odpravite tudi po nakupih. "Učite jih o različnih vrstah hrane, lahko si tudi zabeležijo, katero sadje in zelenjave so videli. Pogovarjajte se o živilih, kupite jih skupaj in jih skupaj zaužijte. Ali pa skupaj pojejte sendvič, v katerega ste dodali sir, otroci pa so narezali paradižnik in zeleno solato."

Pozorno preberite nalepko na izdelku, ki ga kupujete, in preverite, koliko soli, maščobe (nenasičene ali nasičene) in sladkorja vsebuje. Pozorni morate biti tudi na živila brez maščobe ali brez sladkorja, saj to navadno pomeni, da vsebujejo številne umetne dodatke.
Članek se nadaljuje »


Nevio Medved

Nevio Medved dr. med. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije

Postavi vprašanje

Andrej Repež

asis. dr. Andrej Repež dr. med. spec. plastične, rekonstruktivne in estetske kirurgije

Vsi Viva strokovnjaki