Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Nekaj smernic in zamisli za poletne jedilnike

Nekaj smernic in zamisli, kako pripraviti poletne jedilnike.
Nekaj smernic in zamisli, kako pripraviti poletne jedilnike. (Foto: Shutterstock)

Poletje je čas, ko je sveže hrane v izobilju, visoke temperature pa dosežejo, da sami od sebe posegamo po lahki hrani, ki nas osveži in poživi. Ponujamo vam nekaj smernic in zamisli, kako pripraviti poletne jedilnike.
  • Uživajte čim več svežega sadja in zelenjave, ki naj bosta po možnosti lokalno pridelana. Tako v največji meri ohranita bogastvo vitaminov, mineralov, vlaknin in antioksidantov (zaradi večje izpostavljenosti soncu jih telo potrebuje še bolj kot sicer), obenem pa sta okusnejša, zaradi krajšega transporta pa tudi prijaznejša do okolja. Segajte po breskvah, marelicah, nektarinah, jagodičevju, zelenolistnati zelenjavi, bučkah, jajčevcih, paradižniku, grahu …
  • Posebej priporočljiva sadeža sta lubenica in melona, ki v telo vnašata prepotrebno vodo, od zelenjave pa to velja za kumare.
  • Uporabljajte manj soli in sladkorja. Hrano raje začinite s svežimi zelišči in z začimbnicami, kot so bazilika, timijan, origano, meta, melisa in peteršilj. Najbolje je, da jih imate posajene v cvetličnih lončkih.
  • Hrane ne cvrite, izogibajte se tudi praženju in pečenju, kajti jedi, pripravljene na tak način, so mastne in težke, kar telesu poleti ne prija. Hrano raje uživajte surovo ali pa jo zgolj podušite ali na hitro pokuhajte. Izvrstna rešitev je žar, na katerem lahko poleg mesa pečete tudi zelenjavo (bučke, jajčevci, paprika …).
  • Poletne beljakovine naj bodo predvsem rastlinskega izvora (soja in izdelki iz soje, fižol, stročji fižol, leča, grah …), sicer pa jejte ribe, morske sadeže, piščančje meso in jajca, saj so lažje prebavljivi. Morske dobrote so dobre tudi zato, ker vsebujejo obilo koencima Q-10 in nenasičenih maščob.
  • Pijte veliko vode, izogibajte pa se pijačam, ki vsebujejo kofein, alkohol ali velike količine sladkorja, saj pospešujejo odvajanje tekočine, ki jo v vročih poletnih dneh še kako potrebujemo. Izogibajte se tudi gaziranim pijačam.
  • Priloge naj bodo večinoma zelenjavne, izogibajte pa se krompirju.
  • Pijte veliko vode in nesladkanih čajev. Pripravite si domač ledeni čaj ali limonado brez sladkorja z dodatkom metinih listov, odlično pa se priležejo tudi smoothiji.
  • Občasno si privoščite sladoled, toda raje kot za kremaste in mlečne se odločite za tiste z veliko sadja in vode, saj vas bodo bolj osvežili. Pripravite jih lahko tudi sami.
  • Sladkajte se s sadnimi solatami, hladnimi presnimi sladicami, z manj mastnim jogurtom z dodatkom narezanega sadja, zmrzlinami in s sadnimi sorbeti, če pa imate radi kavo, si pripravite ledeno kavo, najbolje iz brezkofeinske kave.
  • Dobro denejo tudi zelenjavne juhe, saj telo oskrbijo s hranili in tekočino. Ravno prav topla juha telo celo ohladi.
  • Pri kuhanju uporabljajte ekstra deviško olivno olje, saj je lahko prebavljivo in bogato z esencialnimi maščobnimi kislinami, povrhu pa pospešuje izločanje želodčnih sokov in omogoča boljše vsrkavanje vitaminov.
  • Privoščite si solate na tisoč in en način. Poleg listnatih solat in paradižnika jih lahko pripravite še s kumarami, paprikami, z bučkami in s stročjim fižolom. Posujte jih s svežimi zelišči in zmešajte z olivnim oljem, limoninim sokom ali s kisom. Če želite, da bodo nasitnejše oziroma samostojna jed, jim dodajte popečen mariniran tofu, tunino, testenine, riž, piro, ječmen ali kako drugo žitarico, mocarelo, feto, oreške, semena ali trdo kuhana jajca.
  • Poleti se je priporočljivo izogibati močno začinjenim jedem.
  • Hrano ponudite z veliko domišljije. Obilica živopisnih barv vam ponuja neskončno možnosti za ustvarjanje in aranžiranje, zato naj bo hrana na krožnikih privlačna tudi na pogled.


Recepti


Pečeni paradižniki
Paradižnike razpolovite in jih položite na pekač, nato pa jih solite in poškropite z olivnim oljem. Poldrugo uro jih pecite pri temperaturi 250 °C, nato pa jih ponudite v solati ali s kozjim sirom.

Sadna solata
Lubenico prerežite na pol in jo z žličko za oblikovanje kroglic izdolbite. V izdolbeno lubenico narežite breskve, marelice in mlada jabolka, pomešajte z mesom lubenico ter posujte z jagodičevjem. Ponudite dobro ohlajeno.

Solata iz testenin
Zmešajte 200 g češnjevega paradižnika, dve nasekljani zeleni papriki, pest kuhanih kitajskih rezancev, grobo nasekljan mlad kozji ali ovčji sir ter natrgane lističe timijana in bazilike.

Limonada z meto
Pripravite si domač ledeni čaj ali limonado brez sladkorja z dodatkom metinih listov. Metine liste operite in zmečkajte v terilniku. Tri limone prerežite na pol in iz njih iztisnite sok. Metine liste stresite v skledo in jim dodajte limonin sok in po želji tudi malo sladkorja. Vse skupaj dobro premešajte, dodajte mrzlo vodo in pretočite v steklenico. Limonado za nekaj ur shranite v hladilniku, pred serviranjem pa ji dodajte še kolobarčke limone in led.

Sladoled z gozdnimi sadeži
Za eno porcijo sladoleda potrebujete eno banano, tri žlice gozdnih sadežev in sojino mleko. Banano narežite na tanke kolobarje, nato jo zamrznite v skrinji za vsaj osem ur. Pazite, da ne boste stisnili kolobarje med seboj. Ko je banana zmrznjena, jo zmiksajte z zmrznjenimi gozdnimi sadeži in med mešanjem postopoma dodajte še mleko (približno pet žlic). Miksajte toliko časa, da dobite enotno sladoledno maso. Ker je tako pripravljen sladoled mehkejši, ga je najbolje zaužiti takoj!

PREBERITE ŠE:
Hrana za vroče dni

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

jedilnik , hrana , poletje , lahka hrana

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.