Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Načrtovanje jedilnika

Spreminjajmo prehranjevalne navade

Nenačrtovano nakupovanje hrane je recept za težave. To smo vsi že izkusili in vedno znova obžalovali. Poleg tega tako zanesljivo porabimo več denarja, kajti impulzivno nakupovanje hitro napolni nakupovalno košarico. Čeprav je ena sestavina lahko navdih za jed, brez seznama lahko mimogrede pozabite na druge sestavine, ki jih še potrebujete, in ko vam utrujenim od nakupovanja že zmanjka idej, boste toliko verjetneje naredili kakšno slabo potezo.
Zato načrtujte!

V udobju najljubšega naslanjača si oboroženi s kuharicami in revijami vzemite čas in sestavite jedilnik za teden dni naprej. Začnete lahko tako, da naredite vsaj seznam večerij, kar pomeni, da morate pripraviti ideje za sedem večerij. Naloga se vsaj na začetku mogoče zdi težavna, toda četudi se ji boste izognili, to samo pomeni, da se boste morali s tem spopasti pozneje v tednu, ko se bo ura večerje približevala in boste verjetno že čutili znake lakote. Zato si namesto najhitrejše možnosti zagotovite izbiro zdrave večerje, ki bo vsebovala malo maščob. Gotovo se lahko v hipu spomnite vsaj nekaj predlogov, za manjkajoče dneve pa pobrskajte po kuharicah, revijah ali internetu, saj obstaja veliko strani s tovrstno vsebino. Pri prikuhah in prilogah si lahko pustite bolj svobodne roke, prepričajte se samo, da imate vedno dovolj solate in zelenjave.

Težji del posla je tako že za vami. Zdaj je treba samo izpolniti seznam sestavin za vsak obrok in si na listek zapisati, kaj potrebujete za vsako večerjo. Uvrstite sestavljanje jedilnika v tedensko rutino in to počnite vedno isti dan v tednu.

Ko sestavite seznam, se lahko odpravite v trgovino. Splača se potruditi malce dlje, če se le v trgovini počutite prijetno in imate dovolj bogato izbiro.

Še nekaj napotkov:

  • Držite se seznama.
  • Kupujte manj mastne različice, kjer je le možno.
  • Začnite počasi, najprej preidite na živila, ki so za eno stopnjo manj mastna (na primer s 3,2 na 1,5).
  • Kupite veliko sadja, saj ga boste tako verjetno tudi pojedli.
  • Če sovražite nakupovanje, vam je zdaj na voljo kar nekaj ponudnikov, pri katerih lahko hrano naročite po internetu.
  • Če je mogoče, kupujte sami. Možje, otroci in prijatelji vam bodo odvračali pozornost in takrat se v košari znajde marsikaj, česar v resnici sploh ne potrebujete.
Dobro ste začeli. In ne pozabite, da niste sami. Vse več ljudi se zaveda povezave med hrano in zdravjem. Na pot teh sprememb se splača stopiti. In še zadnji nasvet - držite maščobo stran od loncev in bodite ustvarjalni pri zamislih za večerjo.
Članek se nadaljuje »


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

zdrava hrana , jedilnik , kuhanje , prehranjevalne navade , nakupovalna košarica , seznam , nakupovalni načrt , nakupovanje hrane , nadomeščanje hrane

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.