Ohranite zdravo raven holesterola

Tudi vsakodnevno uživanje česna (4 g svežega česna) uravna čezmerne vrednosti krvnih maščob.
Tudi vsakodnevno uživanje česna (4 g svežega česna) uravna čezmerne vrednosti krvnih maščob. (Foto: Diana Anđelić)

Ustrezna prehrana je ključna

Pri skrbi za normalno raven holesterola je zagotovo eden najpomembnejših dejavnikov prehrana. Dobra živila so prave zaveznice pri vzdrževanju zdrave ravni. 

Zaužijte čim več vlaknin

Povečajte delež živil rastlinskega izvora, da zaužijete čim več vlaknin. Veliko topnih vlaknin je v polnozrnatih ovsenih otrobih, stročnicah, sadju (jabolka, banane, citrusi in jagodičevje) in zelenjavi (korenček, zelena, glavnata zelenjava). Ovseni otrobi (50 do 100 g dnevno), pektin in sojine beljakovine (sojina moka, sojin kruh, tofu) ugodno znižajo holesterol.

Čim manj nenasičenih maščob

  • Izbirajmo živila z več nenasičenih maščob (plave ribe, semena, oljčno olje …) in manj tistih z nasičenimi maščobami (mastni mesni izdelki, jajca, polnomastni mlečni izdelki, sladice …),
  • ocvrte jedi naj bodo na jedilniku zgolj izjemoma, nadomestijo naj jih jedi, kuhane v vodi, dušene ali pečene na žaru,
  • na jedilniku naj bodo redno živila, obogatena z rastlinskimi steroli, ki dejavno znižujejo raven holesterola v krvi. Najdete jih v oreščkih, žitnih izdelkih, sadju in zelenjavi ter rastlinskih oljih.

Nasveti za pripravo hrane

  • Pred kuhanjem odstranite z mesa vso vidno maščobo. Uporabljajte predvsem meso z manjšo vsebnostjo maščob, na primer piščančje in puranje meso brez kože, teletino, kunčje meso in ribe.
  • Odvečno maščobo odstranite tudi iz juh. Juhe shladite v hladilniku in nato odstranite vidno maščobo.


Tudi vsakodnevno uživanje česna (4 g svežega česna) uravna čezmerne vrednosti krvnih maščob.



Vesna Kaloh

Vesna Kaloh dr. dent. spec. čeljustne in zobne ortopedije

Postavi vprašanje

Mirjam Toporiš Božnik

mag. Mirjam Toporiš Božnik certificirana apiterapevtka in NLP praktik hipnoze

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki