Kvinoja - idealna hrana za vegetarijance

(Foto: Diana Anđelić)

Kvinoja vsebuje obilo beljakovin ter vseh devet esencialnih aminokislin, zato je idealna hrana za vegetarijance. Še posebno bogata je z aminokislino lizin, ki spodbuja obnovo tkiv. Povrhu je dober vir mangana, magnezija, železa in bakra. Magnezij sprošča krvne žile, zato lahko omili migrene, a tudi njihovo pogostnost, poleg tega je blagodejen za zdravje srca in ožilja (znižuje krvni tlak). Mangan in baker dokazano ščitita celice pred prostimi radikali in s tem pred prezgodnjim staranjem. Kvinoja vsebuje tudi vitamin B2, ki daje telesu energijo, ter fitohranila, ki naj bi preprečevala nastanek raka na dojki. Ne vsebuje glutena.

Nakup

Preverite, da embalaža ni vlažna; sicer pa kvinojo kupujte v prodajalnah, v katerih je njena prodaja dovolj konstantna, da ne boste naleteli na vrečko, ki bi se že mesece valjala na polici. Kvinoja je na voljo v obliki zrnja, moke, kalčkov, kruha, mleka in testenin. Pol kilograma zrnja stane približno 3,5 evra, pri kuhanju pa se zelo napihne, tako da ga ne boste porabili prav hitro.

Shranjevanje

Kvinojo hranite v tesno zaprtem kozarcu v hladilniku. Tako bo vse svoje hranilne prednosti ohranila približno šest mesecev.

Priprava

Kvinojo pred pripravo nasujte v cedilo in jo sperite s hladno vodo, sicer bo nekoliko grenkega okusa. Skuhajte jo tako, da na eno enoto zrn dodate dve enoti vode ali juhe. Kuhana je, ko je zrnje skorajda prozorno, skuha pa se hitreje od vseh žit. Kvinoja slovi po okusu, ki spominja na lešnike; če želite, da bo njen okus še polnejši, jo pred kuhanjem pet minut pražite v ponvi. Ves čas mešajte. Kuhano kvinojo lahko vmešate v zelenjavne juhe in solate (skupaj s fižolom ali lečo in bučnimi ali sončničnimi semeni) ali pa jo popečete skupaj z lososom, s piščancem, tofujem ali z zelenjavo (korenje, brokoli, cvetača, paradižnik, bučke). Začinite jo z zeliščno soljo, svežo meto, baziliko, peteršiljem in limono.

Zanimivost

Kvinoja je v rabi kot žito, čeprav gre v resnici za seme.

Kupujte ekološko

Ekološko pridelano kvinojo poiščite v trgovinah z zdravo prehrano.

Marjan Berginc

Marjan Berginc dr. med. spec. splošne medicine

Pavle Košorok

prof. dr. Pavle Košorok dr. med. spec. kolorektalne medicine

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki