Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Sir - odličen vir beljakovin, kalcija in vitaminov B

Ne glede na to, po kateri vrsti posežete, je sir odličen vir beljakovin, vitaminov B, selena in kalcija. Zaradi velike vsebnosti kalcija ohranja zdrave kosti in zobe ter lajša simptome osteoporoze, migrene in predmenstrualnega sindroma. Zaradi bogastva vitaminov B je priporočljiv za nosečnice, prispeva pa tudi k lepši koži. Preprečeval naj bi celo raka in zniževal visok krvni tlak.

Nakup

Obstaja več kot tisoč vrst, ki se razlikujejo po teksturi, vonju in okusu. Tako pri nakupu trdih in poltrdih kot tudi mehkih sirov pazite, da so enakomerno obarvani in brez razpok, seveda pa ne smejo biti niti suhi. Ne bojte se sirov s plemenitimi plesnimi, zdrav pa je celo sir za mazanje. Cene so zelo različne, vendar je skoraj vsako vrsto mogoče najti v vseh cenovnih razredih.

Shranjevanje

Raje kupujte manjše zaloge, ki jih čimprej použijte. Mehke sire v hladilniku hranite največ teden dni, trde pa dva. Vsekakor naj ne bo zavit v plastično folijo, saj uničuje njegov okus. Zavijte ga v povoskan papir in zaprite v plastično posodo. Položite ga na dno hladilnika.


Priprava

Preden ga postrežete, naj sir vsaj trideset minut stoji na sobni temperaturi, saj bo tako njegov okus močnejši. Po drugi strani je strganje lažje, če je sir hladen. Sir se zelo lepo poda k zelenjavi. Lečo lahko zmešate s čebulo, papriko in feto; z njo pa lahko potresete tudi dušen brokoli. Odličen je v sendvičih. Polnozrnat kruh lahko prekrijete z olivnim oljem, baziliko, mocarelo in paradižnikom ter ga pogrejete v pečici. Na zabavi sir postrezite skupaj z vinom ter s koščki jabolk, hrušk in melon. Pazite le, da močno vino ne bo uničilo okusa blagega sira – in nasprotno, lahko pa mešate slano s sladkim.

Zanimivost

Ker sir ohranja zdrave zobe, naj bi ga uživali kot desert ob koncu obroka.

Opozorilo

Sir lahko povzroči težave ljudem, ki ne prenašajo laktoze, vendar jo vsebuje vsaj pol manj kot mleko.


Kupujte ekološko

Ekološko pridelan sir je naprodaj v trgovinah z zdravo prehrano in na ekoloških tržnicah.


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

kalcij , sir , priprava hrane , beljakovine , shranjevanje hrane , nakup , mlečni izdelki , vitamin b

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.