Hrana za premagovanje stresa

(Foto: Shutterstock)

Ljudje se pogosto ne zavedamo, da je naše telo opremljeno z naravno lekarno, ki skrbi za brezhibno počutje in učinkovito premagovanje stresa. V težkih obdobjih naši možgani proizvajajo biokemikalije, kot so serotonin in kateholamini, ki nam omogočijo, da ostanemo mirni, budni, osredotočeni in celo dobre volje. Rafinirana hrana, kava, stradanje in preskakovanje obrokov ta naravni proces zavirajo; kar velja tudi za pomanjkanje nekaterih hranilnih snovi.

Trenutno izboljšanje razpoloženja

Zmanjšanje ravni serotonina poveča potrebo po ogljikovih hidratih. Uživanje nekakovostnih ogljikovih hidratov je takrat usodno, saj povzroči zgolj trenutno izboljšanje razpoloženja, ki pa se nato izrazito poslabša. Posegajte raje po sadju, zelenjavi in polnozrnatih žitih.

Naravna pomirjevala


1. Aminokisline
Aminokisline GABA, triptofan in tirozin so naravna pomirjevala in antidepresivi, pa tudi sestavni del biokemikalij, ki zmanjšujejo občutek stresa. Za telo so blagodejni oves, rjavi riž, skuta, mleko, skuša, piščanec, puran, pusta govedina, avokado, zelena listnata zelenjava, brokoli, banane, mandlji, orehi in sončnična semena.

2. Omega 3 maščobne kisline dokazano pomagajo premagovati stres, saj celo zmanjšujejo izločanje stresnih hormonov. Dobri viri so skuša, losos in sardina, pa tudi oreščki.

3. Vitamini B
Celo najmanjše pomanjkanje vitaminov B-kompleksa vznemiri živčni sistem in okrepi doživljanje stresa. V obroke vključite polnozrnata žita, vse vrste oreščkov in semen, zeleno listnato zelenjavo, banane, lečo, čičerko, fižol, korenje, šparglje, jajca, ribe in piščanca.

4. Minerali
Uživanje magnezija, kalcija, kalija, cinka in selena preprečuje anksioznost, zmedenost, razdražljivost, utrujenost in občutljivost. Zato naj bodo vedno v kuhinji banane, pomaranče, zelena listnata zelenjava (zlasti špinača), brstični ohrovt, šparglji, šitake, ribe, puran, pusta govedina, fižol, mleko, jogurt, semena in oreščki.

5. Antistresna mlečna beljakovina
Znanstveniki so razvili idealno naravno prehransko dopolnilo proti stresu, ki učinkuje izredno pomirjevalno in sproščajoče ter omogoča učinkovitejše spoprijemanje s težavami. Iz mlečne beljakovine, imenovane kazein, so izločili bioaktivni peptid, ki vsebuje deset protistresnih aminokislin.

Ne pozabite še na spanec, telovadbo, družino in prijatelje. Začudili se boste, ko boste ugotovili, da je stres nenadoma bolj obvladljiv.



Irma Kuhar

Irma Kuhar dr. med. spec. psihiatrije, psihoterapevtka, kognitivno vedenjska terapevtka

Nevio Medved

Nevio Medved dr. med. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki