Živila za boljšo kri

(Foto: Jupiterimages)

Na spodnja hranila, s katerimi bomo v telo vnesli vse potrebne elemente, da bomo imeli dobro kri, bodimo še posebno pozorni pri otrocih v obdobju intenzivne rasti, med nosečnostjo, dojenjem, okrevanjem po bolezni in v starosti.

Železo

Ta element je ključnega pomena za zdravo kri. Telo najlažje uporabi železo iz temnega mesa, jeter, perutnine in rib. Vsebujejo ga tudi jajca, špinača, blitva, brokoli, beluši, buče, mandlji, orehi, neoluščena žita, stročnice, tofu, suho sadje, slive, borovnice, brusnice, hruške, banane in češnje. Vegetarijanci morajo zaužiti več hrane, bogate z železom, priporočljivo je tudi, da posežejo po prehranskem dodatku alge.


Vitamin C

Telesu omogoči, da lažje vsrka železo, kar je zlasti pomembno, če večinoma uživamo železo iz rastlinskih virov, ki jih telo težje izkoristi. Poleg tega ščiti rdeče krvne celice. Uživajte čim več citrusov, brokolija, špinače, brstičnega ohrovta, cvetače, bučk, paradižnika, peteršilja in paprike.

Vitamina B2 in B12

Vitamin B12 igra izredno pomembno vlogo pri nastajanju zdravih rdečih krvničk. Dobri viri so jetra, jajca, losos, govedina, mleko, tofu, stročnice, zelena listnata zelenjava in krompir. Vitamin B2 pospešuje vsrkavanje železa v črevesju, največ pa ga zaužijemo z mlekom, jajci, gobami, jogurtom, ribami, brokolijem in zeleno listnato zelenjavo.

Vitamin E

Rdeče krvne celice varuje pred prezgodnjo smrtjo, zato posezite po sončničnih semenih, artičokah, špinači, mandljih, olivah, brokoliju in kiviju.

Vitamin A

Poskrbi za boljši izkoristek železa v krvi. V prehrano vključite mleko, jajca, sladki krompir, korenje in špinačo.


Nevio Medved

Nevio Medved dr. med. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije

Postavi vprašanje

Nastja Lazar

Nastja Lazar dr. med. spec. dermatovenerologije

Vsi Viva strokovnjaki