Soja za vitkost in zdravje

(Foto: Dreamstime)

Dnevno uživanje 20 g soje naj bi po petih tednih zelo zmanjšalo tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja. Soja znižuje raven holesterola v krvi in krvni tlak, zelo dobro se obnese tudi v prehrani diabetikov, saj učinkovito uravnava raven krvnega sladkorja. Poleg tega deluje protivnetno. Moški, ki uživajo sojo, naj bi imeli manj možnosti, da zbolijo za rakom prostate, preprečevala naj bi tudi rak debelega črevesa. Pomaga proti osteoporozi, kostno maso celo nekoliko poveča, povrhu pa lajša nekatere druge težave, povezane z menopavzo.

To je nadvse pomembna za vegetarijance, saj je soja edini rastlinski vir vseh esencialnih aminokislin, odličen vir beljakovin pa je tudi za vse druge, saj že ena skodelica zadovolji polovico dnevnih potreb po njih. Poleg tega je bogata z omega-3 maščobnimi kislinami, vlakninami, izoflavonoidi, vitaminom B2, manganom, železom, bakrom, kalcijem, magnezijem in kalijem. Za povrh pa telo po njeni zaslugi proizvaja manj maščobnih celic!

Nakup

Soja je na voljo v toliko oblikah, da boste zagotovo našli kakšno zase. V nasprotju z zelenjavo, ki z vlaganjem izgubi večino hranilne vrednosti, lahko brez skrbi posežete tudi po soji v pločevinkah. Ko kupujete suho zrnje, ne sme biti polomljeno ali vlažno. Pol kilograma soje stane približno 2 evra


Shranjevanje

Zrnje shranjujte v nepredušno zaprti posodi v suhem in temnem mestu. Uporabno bo leto dni. Kuhano zrnje lahko v hladilniku počaka tri dni.


Priprava

Sojino zrnje pripravljamo tako kot vse druge stročnice. Ne pozabite, da ga je treba začiniti šele pri koncu kuhanja. Vmešate ga lahko v enolončnice, juhe in solate. S sojino moko lahko delno zamenjate belo. Popražene kockice tofuja dodajte v solato, zmečkanega ter z dodatkom malce česna v prahu in soli pa ga lahko namažete na kruh. Miso in sojino omako lahko uporabljate kot začimbo za riž, dušeno zelenjavo, meso, juhe in omake.


Zanimivost

Praženo in grobo mleto sojino zrnje so v zgodovini, ker so bila cenejša, pogosto uporabljali namesto kave.


Opozorilo

Nekatere študije kažejo, da bi lahko uživanje zelo velikih količin soje upočasnilo delovanje ščitnice, pri moških pa zmanjšalo plodnost, vendar so po drugi strani dokazali tudi to, da uživanje soje kot del uravnotežene zdrave prehrane ne pomeni prav nobene nevarnosti.


Kupujte ekološko

Ekološko pridelano zrnje in sojini izdelki so na voljo v trgovinah z zdravo prehrano in tudi vseh bolje založenih supermarketih.


Mojca Cepuš

Mojca Cepuš svetovanje o prehrani Svetovalka za zdravo prehrano in hujšanje, certificirana nutricistka.

Sonja Kapun

Sonja Kapun dr. med. spec. interne medicine

Postavi vprašanje

Petra Može

Petra Može univ. dipl. soc. del.

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki