Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Jedilna konoplja

Kraljica hladne kuhinje

Prehranska vrednost semen jedilne konoplje, ki ne vsebujejo snovi THC in posledično tudi nimajo psihoaktivnih učinkov, je neprekosljiva. Njihova kemična sestava je namreč edinstvena. Semena konoplje so bogat vir beljakovin, saj jih vsebujejo kar trikrat več kot soja in so primerljive s tistimi v mesu, le da ne vsebujejo škodljivega holesterola. V zadostnih količinah in v obliki, ki je telesu zlahka dostopna, vsebujejo tudi vse esencialne aminokisline, potrebne za pravilno delovanje možganov, rast in razvoj, presnovo, zdravje kosti, obnavljanje kože in las, predvsem pa za trden imunski sistem.
Konopljo odlikuje tudi dragocena gamalinolenska kislina (GLA), ki jo je sicer najti le še v materinem mleku, nekaterih vrstah alg in v svetlinovem olju, povrhu ima številne koristne učinke na srce in ožilje, pomagala pa naj bi celo pri zdravljenju ateroskleroze, luskavice in alergij. Poleg tega beljakovine iz konoplje pospešujejo izgorevanje maščob, kar prispeva k večji vzdržljivosti in hitrejšemu izgubljanju telesne maščobe.

Nakup

Bodite pozorni na poreklo jedilne konoplje, kajti v zadnjem času povpraševanje presega domačo pridelavo, zato jih pogosto uvažajo iz Kitajske. Med najkakovostnejša konopljina olja spada tisto, ki ga hladno stiskajo iz semen, dozorelih na poljih Goričkega.

Shranjevanje

Olje hranimo v temnem in hladnem prostoru, najbolje v hladilniku, da ne izgubi koristnih sestavin in okusa. Ob primerni hrambi ima dolg rok trajanja, semena pa hranimo približno leto dni.

Priprava

Užitni so vsi deli rastline. Konoplja je priljubljen in zdrav dodatek pri skoraj vseh načinih priprave prehrane. Uživamo jo surovo ali kot dodatek pečenim jedem in testeninam. Semena so odlična za kuhanje, pečenje in kaljenje. Neoluščena konopljina semena lahko dodajamo testu brez predhodne priprave, poleg kruha in krušnih izdelkov pa je z njim mogoče pripraviti kopico pekovskih izdelkov. Pri pripravi testa je priporočljiva uporaba konopljinega olja, ki ga dodajamo neposredno, brez predhodne priprave.

Olje jedilne konoplje je nepogrešljivo pri pripravi polnovrednih hladnih jedi, neprimerno pa je za uporabo pri visokih temperaturah (nad 180 °C izgubi velik del svoje vrednosti). Najboljši okus in izkoristek konopljinega olja in semen boste dosegli z uživanjem v hladnih jedeh oziroma samostojno. Konopljina moka je primerna za peko in kuho, saj jedem doda poseben okus po oreščkih. Konopljina moka je tudi okusna in zdrava alternativa za zgoščevanje juh in omak.

Zanimivost

Konoplja ne vsebuje glutena, zaradi česar je primerna za prehrano ljudi s celiakijo.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

hrana , priprava hrane , jedilna konoplja , konopljino olje , konopljina semena , nakupovanje , shranjevanje hrane , konoplja , esencialne aminokisline , gamalinolenska kislina

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.