Nasveti za popraznično rehabilitacijo

(Foto: Jupiterimages)

Praznični grehi

Ste že na popraznični rehabilitaciji ali se nanjo še pripravljate? V vsakem primeru utegnejo biti naslednji nasveti še kako koristni.

Utrujeni od ponočevanja?

Če nimate časa za dovolj ur spanja, upoštevajte staro modrost, ki pravi, da vsaka ura spanja pred polnočjo šteje dvojno.

Gre za energijske zakonitosti, ki jih poznajo vse tradicionalne medicine, zeliščarji in vsi, ki se zavestno ukvarjajo s svojim vrtom. Od polnoči do poldneva, torej v jang fazi dneva, se energije širijo navzven in se dvigujejo. (Zato je treba tudi vsa zdravilna zelišča nabirati dopoldne). Od poldneva do polnoči pa se energije zbirajo v zemlji; to je čas jin faze dneva, za katero je značilno mirovanje, zbiranje energije. To pomeni, da se od poldneva do polnoči polnimo in po polnoči praznimo, tako kot zemlja. Ni šala, dejansko boste telesu omogočili obnovo in se veliko bolj odpočili, če si boste kako uro za počitek ukradli popoldne, namesto da bi poležavali zjutraj.


Se ne morete upreti sladicam?

No, prva linija obrambe je, da izbirate sladice, ki so pripravljene z nestrjenimi in nepregretimi maščobami, z integralno moko, suhim sadjem, naravnimi sladkorji … Takšne namreč počasneje dvigujejo raven sladkorja v krvi in prinesejo v telo tudi kaj uporabnega.

Še bolj boste omilili težave, če boste ob uživanju sladic pili zeleni čaj ali limonado. Za kaj gre? Kot veste, vas sladice zakisajo in redijo. Do zakisanja pride, ker beli sladkor, bela moka in sestavine mlečnega izbora med presnovo ustvarjajo kisline, ki jih mora telo nevtralizirati. Zato porabi lastne zaloge kalcija in drugih snovi, ki jih črpa iz kosti in zobovja.

Redimo se predvsem zato, ker sladice hitro dvignejo raven sladkorja, kar sproži hitro izločanje inzulina, ki odvečni sladkor pretvarja v maščobe in jih nalaga prav tam, kjer jih ne želimo imeti. Naravna limonada vsebuje naravni vitamin C, ki nemudoma pomaga nevtralizirati vsaj del kislin, zato telesu ne bo treba angažirati toliko lastnih alkalnih snovi. Drugi pomemben razlog je, da vitamin C spodbuja maščobe k takojšnjemu izgorevanju, zato se ne kopičijo na bokih in drugih neljubih mestih.

Zeleni čaj pa deluje predvsem s svojimi antioksidanti in preprečuje, da bi sladice sprožile verižno reakcijo prostih radikalov. Poleg tega kakovostni zeleni čaji vsebujejo tudi snovi, ki upočasnijo vsrkavanje sladkorja in s tem preprečujejo hiter dvig ravni sladkorja v krvi. Posledica tega je, da trebušni slinavki ne bo treba izločati inzulina, ki "lovi" sladkor in ga "pakira" v maščobne rezerve.


Cena gurmanske pojedine?

Nekateri lažje podležejo mesnim specialitetam, salamicam, mesu … Uživanje v okusu ima precej visoko ceno. Mesni izdelki vsebujejo več kemije kot najbolj onesnažena zelenjava. Dioksinov in nevarnih pesticidov utegne biti tudi do dvajsetkrat več, zraven so tudi sledi hormonov in antibiotikov. V predelanih izdelkih pa vas čaka obilo nitritov, ki v telesu postanejo rakotvorni nitrozaminiti. Če vas vse našteto še ni prepričalo, da bi si omislili manj škodljivo pojedino, vsaj omilite posledice.

Podobno kot v primeru sladic je zelo priporočljivo, da skupaj z mesnimi izdelki zaužijete čim več limoninega soka. Vitamin C zavira pretvorbo nitrotov v nitrozaminite.

Če vas muči previsoka raven holesterola v krvi, poskrbite, da bo ob mesu vedno tudi kako živilo, ki je bogato z vlakninami ali fitosteroli. Pripravite, denimo, omako s sojino smetano, v peciva in pireje dodajte žličko otrobov, solato pa pripravite z lanenim ali sezamovim oljem.
Članek se nadaljuje »


Mojca Cepuš

Mojca Cepuš svetovanje o prehrani Svetovalka za zdravo prehrano in hujšanje, certificirana nutricistka.

Vesna Plevnik Vodušek

Vesna Plevnik Vodušek dr. med. spec. pediatrije

Vsi Viva strokovnjaki