Korenje: Sladki odmerek karotena

(Foto: Diana Anđelić)

Korenje je najboljši zelenjavni vir betakarotena. Poleg tega je dober vir vitaminov B in C, kalija in prehranskih vlaknin. Listnati del vsebuje veliko vitamina K. Korenje blagodejno vpliva na oči, kožo, pljuča, črevesje in imunski sistem. Poleg tega uravnava raven krvnega sladkorja, znižuje raven holesterola v krvi ter ščiti pred srčno-žilnimi boleznimi ter nekaterimi vrstami raka (tudi pljučnim, zato je izredno priporočljiv za kadilce). Njegova edina slabost je v tem, da vsebuje precej sladkorja.

Nakupovanje

Sezona korenja je poleti in jeseni, čeprav ga na policah trgovin najdemo vse leto, kar velja tudi za ekološko pridelano korenje. Kilogram korenja stane 70 centov, na tržnici pa je dražji, saj stane 1,50 evra. Izberite korene, ki so čvrsti, gladki (s čim manj razpok), ravni in intenzivne oranžne barve. Listnati del ne sme biti ovenel ali potemnel. Velja tudi, da je debelo korenje slajše.

Shranjevanje

Korenju odrežite listnati del in ga zavitega v plastično vrečko ali papirnato brisačo hranite v hladilniku. Tako ostane svež vsaj deset dni. Hranite ga ločeno od sadja in zelenjave, ki ustvarja etilenski plin (jabolka, hruške, krompir), sicer bo postal grenak. Listnati del hranite posebej, v temnem in hladnem prostoru. Ovenel bo že v nekaj dneh.


Priprava

Ker je betakaroten topen v maščobi, je korenje priporočljivo pripravljati z nekaj masla. Brez skrbi ga lahko tudi kuhate, saj visoka temperatura ne uniči njegovih hranilnih snovi. Uživajte ga v juhah in enolončnicah (nasekljajte tudi listnati del), dušen in začinjen lahko služi kot pire, zanimiv je popečen, nepogrešljiv pa nastrgan v solati (zmešajte ga s sladkorno peso in jabolkom). Lepo se ujame z meto, s peteršiljem, timijanom, koriandrom, koprom in s pehtranom, nekateri pa mu za boljši okus dodajo malce sladkorja ali medu. Postrežete ga lahko tudi kot hrustljav prigrizek z omako.


Zanimivost

Pravimo, da je nekaj korenčkovo oranžno, vendar obstaja tudi belo, rumeno, rdeče in vijolično korenje.

Opozorilo

Pretirano uživanje karotenov kožo obarva rumeno. Ker lahko telo v vitamin A spremeni le omejeno količino karotena, preostanek shrani v koži dlani in podplatov ter za ušesi.

Katja Arko Kampuš

Katja Arko Kampuš dr.dent.med. spec. ortodont

Postavi vprašanje

Peter Topić

Peter Topić univ. dipl. soc. del., TAP, CSAT zasvojenost s seksualnostjo, seksualna anoreksija, druge nekemične zasvojenosti, čustveni incest

Postavi vprašanje

Peter Preskar

Peter Preskar dr. med. spec. oftalmolog

Vsi Viva strokovnjaki