Zakaj ste po nekateri hrani lačni?

(Foto: Jupiterimages)

Hrana, ki ne hrani

Nekoč so mislili, da se mora človek, preden se poda v nove zmage, do sitega najesti, zdaj pa je poudarek predvsem na tem, da mora zaužiti obilo koristnih hranilnih snovi. V moderni dobi namreč hrana včasih le navidezno zasiti, naše telo pa pusti lačno.

Slabe prehranjevalne navade vplivajo na slabše počutje, lahko pa tudi prizadenejo prehransko in celo zdravstveno stanje ljudi. Pojem prazne hrane označuje živila s praznimi kalorijami – vsebujejo kalorije, toda nimajo blagodejnih učinkov na telo. Porciji pečenega krompirja in čipsa imata lahko enako število kalorij, vendar krompir vsebuje tudi dvakrat več vlaknin in štirikrat več vitamina C.

Osiromašena hrana vzrok bolezni

Raziskave kažejo, da je osiromašena hrana tudi vzrok številnih bolezni. Aprila so denimo znanstveniki Univerzitetnega zdravstvenega centra Georgetown objavili, da je pri podganah, ki so jih hranili z bolj mastno hrano kot druge (čeprav so uživale enako število kalorij kot druge podgane), obstajala večja verjetnost, da zbolijo za rakom na prsih. To je veljalo celo za dve generaciji njihovih potomk, četudi so se prehranjevale povsem normalno.

Hrana, bogata s hranili

Tudi kilograme boste najbolj zdravo izgubljali, če boste zmanjšali količino zaužitih kalorij, obenem pa skrbno pazili, da v organizem vnašate samo hrano visoke hranilne gostote – sadje, zelenjavo, polnovredna žita, stročnice, pusto meso, morsko hrano, jajca in mlečne izdelke z manj maščobami. Obstajajo tudi živila, pri katerih nam sploh ni treba paziti, koliko in kdaj jih jemo. Sem spada predvsem veliko zelenjave – zelena, korenje, brokoli, cvetača, solata.

Kaj se skriva v sadju in zelenjavi?

Žal pa je britanska Agencija za prehrambne standarde, ki že skoraj stoletje zbira podatke o hranilnih snoveh v hrani na Otoku, že pred leti pričela opozarjati, da imajo nekateri kosi sadja in zelenjave manj hranilnih snovi kot navadno. Slovenska raziskava o prisotnosti pesticidov v živilih (leta 2008) je pokazala, da kar 43 odstotkov analiziranih vzorcev vsebuje njegove ostanke. Jabolka so torej že zdrava in priporočen del prehrane: toda žal se moramo zavedati, da je eno jabolko vseeno lahko bolj zdravo od drugega.

Kako se odvaditi prazne hrane?

  • Sladkarije nadomestite s temno čokolado ali vsaj s čokolado z oreščki.
  • Že zjutraj nasekljajte sadje in zelenjavo za prigrizek.
  • Če se nečemu res ne morete upreti, poskušajte najprej pojesti kos sadja.
  • Če jeste kaj škodljivega, polovico zavrzite.
  • Vsakdanje recepte poskusite pripraviti bolj zdravo (hamburger lahko denimo sestavite iz polnozrnate bombice, pustega mesa in sveže solate).
  • Enkrat tedensko določite dan, ko si lahko privoščite kakršenkoli priboljšek in uživajte.


Pomoč iz narave

Dodatna pomoč pri bolj zdravem prehranjevanju so superživila, kot so npr. alge, ki vsebujejo vsa potrebna hranila, ki jih potrebuje naše telo za zdravo delovanje, in nam pomagajo telo razstrupiti.