Dvajset zmagovalcev med živili

(Foto: Jupiterimages)

Grižljaji moč

Predstavljamo vam dvajset zmagovalcev med živili, za katere strokovnjaki trdijo, da bi jih morali v prehrani uporabljati pogosteje, kar pomeni, da jih je treba uvrstiti na jedilnik vsaj enkrat na teden. Zakaj? Ta živila namreč poleg naravne zaščite pred boleznimi in podaljševanja mladosti ponujajo dodaten vir energije v obliki grižljajev moči za vsakdanje življenje.

Česen – Vsebuje nekatere snovi na osnovi žvepla, ki imajo antibiotične lastnosti, širijo krvne žile in preprečujejo strjevanje krvi. V kombinaciji s kalijem ter vitaminoma A in C te snovi krepijo imunski sistem. Evropska raziskava z naslovom Česen in zdravje je potrdila, da redno uživanje česna znižuje krvni tlak in raven holesterola, preprečuje aterosklerozo in pojav nekaterih vrst raka, zlasti raka črevesja.
Pri kupovanju česna v trgovini izbirajte težke in čvrste glavica, ki imajo suho lupino in kompaktna stebla. Izogibajte se mehkim glavicam z madeži plesni in glavicam, ki so že vzklile.

Korenje – Vpliva na proizvodnjo T-limfocitov in s tem krepi imunski sistem, ki nas ščiti pred virusi in prostimi radikali. Vse to je zaradi betakarotena, s katerim je korenje zelo bogato. Ameriška uprava za hrano in zdravila FDA priporoča redno uživanje korenja, ker zmanjšuje možnost nastanka nekaterih kožnih in rakavih bolezni.
Pri nakupovanju izbirajte čvrsto korenje intenzivne barve.

Čebula – Raziskovalci z Univerze Berkley v Kaliforniji so ugotovili, da čebula vsebuje najmanj 10 odstotkov snovi, ki blokirajo različna kancerogena stanja, vsebuje pa tudi adenozin, ki redči kri in znižuje krvni tlak. Te snovi najbolj učinkujejo, če čebulo uživamo surovo. Pri nakupovanju izbirajte težke glavice, ki še niso vzklile ter imajo suho in sijočo lupino brez temnih madežev.

Zelena solata – Zaradi visoke vsebnosti rastlinskih vlaken, ki ji podelijo značilen okus, zelena solata vpliva na izločanje strupov iz organizma, kar najbolj koristi jetrom. Pri nakupovanju izbirajte solato intenzivne barve in z nepoškodovanimi listi.

Zelje, cvetača, ohrovt, brokoli – Raziskovalci z Univerze v New Yorku so odkrili, da imajo osebe, ki pogosteje uživajo tako imenovano zeljnato zelenjavo, manj možnosti da obolijo za rakom, še posebno za rakom na prebavilih, pljučih in dojkah. Ta skupina zelenjave vsebuje vitamin C in številne antioksidante, ki preprečujejo nastanek tumorjev in blokirajo estrogen, hormon, ki sodeluje pri razvoju nekaterih vrst raka. Pri nakupovanju izbirajte glave s čvrstimi, sijočimi in nepoškodovanimi listi.

Orehi – Redno uživanje orehov (dovolj je od štiri do pet orehov na dan) znižuje raven holesterola in preprečuje srčna obolenja. Vzrok za to je visoka koncentracija vitaminov skupine B, zlasti folne kisline (B9), ki preprečuje nalaganje maščobe v celicah, in esencialnih maščobnih kislin, ki vplivajo na prožnost žil in redčijo kri. Vsemu temu je treba dodati še visoko vsebnost mineralov (cinka, bakra) in vitamina E, ki je eden od najmogočnejših antioksidantov. Pri nakupovanju izbirajte plodove, ki so težki in brez barve, saj preveč temna barva kaže, da so orehi stari, svetlejša pa nakazuje, da so bili orehi obdelani s kemičnim sredstvom za beljenje.
Članek se nadaljuje »


Galerija

Jupiterimages

Jupiterimages

Diana Anđelić

Shutterstock

Shutterstock

Zdravka Koman Mežek

Zdravka Koman Mežek dr. med. spec. ginekologije

Karin Sernec

asis. dr. Karin Sernec dr. med. psihiatrinja in psihoterapevtka

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki