Na zdravje z zelenjavnim sokom

(Foto: Diana Anđelić)

Na prihajajoče tople dni se je pametno pripraviti tudi s premišljeno prehrano. Poskusite z zelenjavnimi sokovi, ki so polni vitaminov, rastlinskih vlaknin in mineralnih soli. Poleg tega, da vas bodo osvežili, bodo okrepili imunski sistem in očistili organizem škodljivih odpadnih snovi.

Za čiščenje organizma

Idealna kombinacija: korenje, paradižnik in limonin sok
Vitamini iz teh živil bodo poskrbeli za lepo polt. Vsebujejo namreč mogočne antioksidante, ki upočasnjujejo staranje celic. Kombinacija korenja, paradižnika, bogatega z likopenom, in limone z obiljem vitamina C namreč spodbuja ustvarjanje kolagena. Dva tedna vsak dan pred kosilom in večerjo popijte velik kozarec tega soka. Postopek ponovite od dva- do trikrat na leto – učinke boste opazili že po sedmih dneh. Ker je sok precej hranljiv, je primerna dopoldanska malica.

Za izločanje tekočine

Idealna kombinacija: korenje, rdeča pesa, zelena in kumara
Sok iz korenja in rdeče pese spodbuja delovanje jeter, zelena pospešuje prehod hrane skozi črevesje, kumare pa prispevajo k izločanju tekočine. Sveže začimbe (peteršilj, koriander in drobnjak) prispevajo, da je sok še bolj osvežilen. Dva tedna pred glavnimi obroki popijte velik kozarec tega soka: organizem boste očistili strupenih snovi, ki so se nakopičile zaradi stresa, onesnaženega zraka in nezdrave hrane. Poskrbite, da boste v tem času popili tudi od sedem do osem kozarcev vode na dan.

Za več energije

Idealna kombinacija: rdeča pesa, zelje, korenje, paradižnik in paprika
Dobili boste pravi koncentrat vitamina C (antioksidant) in vitaminov skupine B (protistresno delovanje). Zelje je bogato z vlakninami, vitaminom C, kalcijem in železom. Korenje in rdeča pesa vsebujeta folate (vitamin B9), ki blaži utrujenost. Če vas nenehno zebe, napitku dodajte malce ingverja, popra ali sladke paprike. Dva do tri tedne pred glavnimi obroki popijte kozarec tega soka, kuro pa opravite od dva- do trikrat na leto.

Domač zelenjavni sok

Priprava: izberite svežo zelenjavo, po možnosti takšne brez pesticidov, da vam je ne bo treba lupiti, kajti prav lupina navadno vsebuje največ vitaminov. Zelenjavo narežite, tik preden ga zmiksate. Sok pijte svež, saj bo tako vseboval več vitaminov. Pijte ga pred glavnimi obroki, po en kozarec na dan.
Zdravka Koman Mežek

Zdravka Koman Mežek dr. med. spec. ginekologije

Mirjam Toporiš Božnik

mag. Mirjam Toporiš Božnik certificirana apiterapevtka in NLP praktik hipnoze

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki