Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Zdrav način cvrtja

Zdrav način cvrtja

Namesto da bi hrano cvrli v velikih količinah olja, jo raje pecimo v pečici pri zelo visokih temperaturah na povoščenem papirju za pečenje, ki ga poškropimo z oljem za pečenje v pršilu. Testo, v katero povaljamo kose ribe, perutnine, krompir ali drugo zelenjavo, naredimo iz posnetega mleka in beljakov. Hrana bo tako bolj zdrava - o okusu pa ne bomo razpravljali. Za nekatere je to slaba zamenjava, toda okus lahko obogatimo z različnimi začimbami, ki jih dodamo krušnim drobtinicam.

In kako se lotimo priprave?

Hrano najprej potopimo v tekočino (stepen beljak, razredčen s posnetim mlekom, recimo), nato jo povaljamo v krušnih drobtinah, ki smo jim dodali začimbe (rožmarin, curry, origano ...). Američani krušne drobtine radi zamenjajo s koruzno moko, z zdrobljenimi koruznimi kosmiči, s krompirjevimi instant kosmiči; tako je jed bolj hrustljava in okusna. Zamudno prekrivanje si olajšamo tako, da stresemo drobtine, moko in začimbe v plastično ali papirnato vrečo, dobro pretresemo, da se premeša, potem pa vsak kos posebej položimo v vrečko in tresemo toliko časa, da se prekrije z mešanico.

Tako pripravljene kose mesa ali zelenjave zložimo na pekač, ki smo ga prekrili s papirjem za pečenje in namastili z oljem v pršilu. Pazimo, da se kosi ne dotikajo drug drugega. Na koncu popršimo še po jedi in postavimo v zelo vročo pečico.

Draga jedilna olja

Ta hip je pri nas - tako kot drugod v zahodnem svetu - na moč priljubljeno olivno olje. Njegove lastnosti kujemo v zvezde, pri tem pa pozabljamo na številna druga olja in s tem siromašimo bogastvo okusov naših jedi. Torej ne pozabimo na olja, kot so mandeljnovo, avokadovo, kokosovo, lešnikovo, sezamovo, palmovo, pinjolno, bučno, žafranovo ... Seveda to niso maščobe, ki bi jih uporabljali vsak dan, a nam ne bo žal, če bomo od časa do časa zabelili solato s kapljicami pinjolnega olja, spekli piškote na pekaču, ki smo ga namazali z mandeljnovim oljem, marinirali ribe v lešnikovem olju, kuhano zelenjavo pa prelili z orehovim oljem ...

Strokovnjaki pravijo, da so olja, pripravljena iz orehov, lešnikov, sezamovih semen ali pinjol, pomembna za dobro uravnoteženo prehrano. Res je, da so zelo draga, vendar jih lahko kupimo v majhnih stekleničkah in če jih hranimo v hladilniku, je njihova obstojnost dolga.Oglejmo si priporočila kuharskih strokovnjakov za uporabo nekaterih olj:

Sezamovo olje, ki je zelo priljubljeno na Bližnjem vzhodu, lahko segrevamo do visokih temperatur. Odlično je predvsem olje z Bližnjega vzhoda, ki je bolj blago kot azijsko, primerno pa je za solate in najrazličnejše namaze iz stročnic. Zamenjamo ga lahko s sezamovim maslom ali tahinom.

Pinjolno olje, ki ga uporabljajo predvsem Francozi in Italijani, je še posebno slastno na solatah. O peki ne bomo niti govorili, ker je predrago za tovrstno rabo.

Z orehovim oljem začinimo solate ali z njim prelijemo vroče zelenjavne jedi, tik preden jih postrežemo. Podobno ravnamo z lešnikovim oljem. Francoski kuharji ga pri solatah uporabljajo le v kombinacijah z najboljšimi vrstami kisa.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

olje , hrana , kuhanje , priprava hrane , pečenje

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.

Komentarji

5. 06. 2010 09:22:44
Zelo koristna je tudi kokosova maščoba oz. olje. Tako kot materino mleko tudi kokosova maščoba vsebuje obilo lavrinske kisline, ki v telesu deluje proti virusom, bakterijam, glivicam in zajedavcem. Ker telo telo za presnavljanje kokosove maščobe ne potrebuje encimov, ne obremenjuje trebušne slinavke in žolčnika. Torej je kokosova maščoba primerna tudi za diabetike in osebe s težavami z žolčnikom.