Kosmiči - Muesli

(Foto: Shutterstock)

Obilje vlaknin

Muesli je priročna zadeva, pa ne samo zato, ker ga zjutraj preprosto stresemo na krožnik, prelijemo z mlekom ali jogurtom in že imamo zajtrk, temveč tudi zato, ker si ga lahko vsak član družine naredi po svojem okusu.

V trgovinah ponujajo pisano izbiro, nekateri so celo zelo okusni, če pa ga zmešamo sami, resnično lahko izberemo samo sestavine, za katere mislimo, da nam dobro denejo ali so nam najbolj všeč.

Ponavadi za osnovo uporabimo ovseno kosmiče. Oves je z maščobami bogatejši kot druge vrste žit (vsebuje jih 7 odstotkov, krušna žita pa 2 odstotka).

Oglejmo si njegove hranilne vrednosti in jih primerjajmo z žemljo (za osnovo smo vzeli 100 g užitnega dela). Beljakovin vsebuje 13 g, žemlja 8 g; maščob 7 g, žemlja 2 g; vlaknin 5 g, žemlja 3 g; energijskih vrednosti so mu namerili 375 kcal, žemlji 254; železa ima 4,6 mg, žemlja 1,2; kalcija 54 mg, žemlja 27 mg. (Podatke povzemamo po tabeli iz knjige Pravilna prehrana; veda o živilih Schlieperja, Gregorija in Linderja; Mohorjeva založba, Celovec, 1997.)

Med ovsene kosmiče lahko zamešamo katerokoli sadje - in to je največji čar te jedi. Pripravimo si lahko večjo zalogo "klasičnega mueslija", tako da ovsenim kosmičem primešamo najrazličnejša jedrca (orehe, lešnike, sesekljane paranske orehe, cele pinije) in rozine.

Potem mu dodamo še narezane posušene marelice, najrazličnejše krhlje, suhe slive; zdaj lahko izbiramo celo med suhimi borovnicami, robidnicami, kandiranim sadjem ... Predvsem ne pozabimo na sveže sadje. Že pripravljen muesli lahko potem, ko ga stresemo na krožnik, osladimo z medom ali marmelado.

Vesna Plevnik Vodušek

Vesna Plevnik Vodušek dr. med. spec. pediatrije

Luka Hren

Luka Hren diplomirani kineziolog in gibalni terapevt Diplomirani kineziolog, Fakulteta za šport, magistrski študij Kinezioterapija

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki