Pasti praznične mize

(Foto: Shutterstock)

Uprite se pretiravanju z nezdravo hrano

Ko gre za hrano, so prazniki za marsikoga, celo za najbolj disciplinirane med nami, velika skušnjava. Poleg presežnih kilogramov, ki jih "pridelamo" v tem obdobju, nas zaradi pretiravanja s hrano pogosto peče zgaga, zvija nas v trebuhu ali pa smo žrtve drugih prebavnih simptomov – če občutkov krivde in slabe vesti niti ne omenjamo. Neprijetnosti, povezane s prazničnim obiljem, nam lahko pomagata preprečiti zmernost in zdrav razum. Kako se torej izogniti pastem obložene božične mize?

  • Psihologi in dietetiki pravijo, da je vodenje dnevnika najboljši način za vzpostavitev nadzora nad prehranjevalnimi navadami in prepoznavanje dogodkov, ki spodbujajo čustveno prenajedanje. Dnevnik omogoči, da razmislimo o svojem ravnanju in nam pomaga do boljšega nadzora nad telesno težo.Po dveh tednih vodenja dnevnika, v katerega zapisujemo čas, vrsto ter količino hrane in pijače, pa tudi čustva, družbo, kraj in dejavnosti, dobimo dokaj dober vpogled v svoje prehranjevalne navade. Dnevnik tako pomaga pri upiranju skušnjavam prazničnih dni: če lahko prehrano nadziramo vsak dan, se bomo laže uprli prazničnim izzivom.
  • Izogibajte se lakoti: pred prazničnimi gostijami ne preskakujte obrokov. Pred odhodom zdoma je priporočljivo pojesti manjši nemasten obrok.
  • Zmanjšajte porcije: izberite manjši krožnik.
  • Pozornost namenite družini in prijateljem in ne hrani: ni vam treba jesti in se hkrati pogovarjati.
  • Pravilno izbirajte: nemastno hrano, sadje in zelenjavo. Izogibajte se maslu, solatnim prelivom in omakam.
  • Omejite količino alkohola: alkoholne pijače so polne kalorij, obenem pa poslabša nadzor nad količino zaužite hrane.
  • Redna migajte: po obilnem prazničnem obroku se obvezno sprehodite.
  • Preskočite sladico: če boste malo počakali, bo vaša želja po sladici najbrž popustila.
  • Odmaknite se od hrane: če ste blizu hrani, je verjetnost, da boste tu in tam kaj zaužili, precej večja.
  • Po praznikih se vrnite k stari rutini: že naslednji dan po (pretiranem) uživanju v praznični gostiji, se je dobro vrniti v stare tirnice in k običajni prehrani. Še bolje je, če se v tem obdobju odločite za lažjo hrano ter pijete veliko vode in nesladkanega čaja.
  • Pozabite na občutke krivde: četudi pretiravate s hrano, se ne obremenjujte s slabo vestjo, raje si obljubite, da boste naslednji dan jedli lažjo hrano ali da do konca praznikov ne boste več pretiravali.
  • Prisluhnite telesu: če začutite napihovanje v trebuhu, takoj nehajte jesti.

Prazniki bi morali biti srečni dnevi, čas za uživanje, zato ne dovolite, da bi vas hrana pri tem kakor koli zmotila.

Mojca Cepuš

Mojca Cepuš svetovanje o prehrani Svetovalka za zdravo prehrano in hujšanje, certificirana nutricistka.

Nevio Medved

Nevio Medved dr. med. plastične, rekonstrukcijske in estetske kirurgije

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki