Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Katero sadje je najbolj priporočljivo in zakaj?


(stran 2 od 2)



Grenivke, nizkokalorično sadje (100 g daje 40 kcal) z obilico vitaminov (predvsem vitamin C), so prijetnega kiselkastega okusa, pospešujejo prebavo, predvsem delovanje črevesja, in presnovo ter izločanje vode iz organizma (hujšanje), spodbujajo pa tudi delovanje obrambnega sistema.

Grozdje sodi med bolj kalorično sadje (100 g daje 60 kcal), koristno je za ljudi, ki okrevajo, in astenike, pri jetrnih težavah, pri zastajanju telesnih tekočin, zaprtju in pokanju kapilar. Ljudje z občutljivim črevesjem naj jedo le grozdje brez pešk.

Hruške sodijo med sadje z laksativnim delovanjem in ker vsebujejo sadni sladkor v obliki levuloze, jih lahko uživajo tudi diabetiki (100 g ima 40 kcal).
Priporočajo jih pri anemiji, zaprtju in neurejeni prebavi na sploh, pri pomanjkanju mineralov, izjemnih telesnih in duševnih naporih (stres), ledvičnih kamnih, bolečinah v kosteh in mišicah, atritisu in revmi; koristijo pa tudi nosečnicam.

Jabolka vsebujejo veliko pektina, so nizkokalorična (100 g daje 45 kcal), priporočljivo jih je uživati neolupljena (v lupini je največ pektina in vitaminov). Ugodno delujejo na hiperholesterolemijo, vsebujejo beta karotin (pomembno pri sončenju), povečujejo napetost mišic, pospešujejo presnovo, preprečujejo in lajšajo astenijo oziroma stres, pomagajo pri ledvičnem pesku in ledvičnih kamnih, gastritisu, rani na želodcu in dvanajsterniku in motnjah delovanja sečil.

Jagode pogosto povzročajo alergijo, sicer pa sodijo med priljubljeno in priporočljivo nizkokalorično sadje (100 g daje 27 kcal). Vsebujejo obilico vitamina C, znižujejo količino sečne kisline v krvi, preprečujejo nastanek žolčnih kamnov, težave z organi izločanja, artritis in hipertonijo.

Limone so zelo nizkokalorične (100 g daje 15 kcal), hkrati pa polne vitaminov, predvsem vitamina C. Priporočljivo jih je uživati pri utrujenosti, izčrpanosti, okrevanju, mrzlici, okužbah in oslabelosti imunskega sistema pa tudi pri težavah s kožo. Zaradi velike količine vitamina C jih priporočajo tudi kadilcem.

Kaki je za uživanje res primeren šele, ko popolnoma dozori. Vsebuje precej sladkorja, zato ga odsvetujejo diabetikom in debeluščkom (110 g ima 65 kcal). Deluje pri nagnjenju h krvavitvam, pri težavah z jetri, zaprtju in vnetjih prebavil.

Kivi vsebuje obilico vitamina C in encimov, zlasti actinidina, ki pospešuje presnovo maščob v organizmu, hkrati pa je nizkokaloričen (100 g = 52 kcal). Uživanje popolnoma zrelih plodov je priporočljivo pri hujšanju, oslabljeni imunski odpornosti, slabokrvnosti, stresu in splošni izčrpanosti.

Kutina daje malo kalorij (100 g le 31 kcal), preprečuje pokanje kapilar, slabokrvnost, ledvične kamne in ledvični pesek ter pospešuje delovanje organov izločanja, izrazito zrela pa pospešuje tudi prebavo.

Lubenica vsebuje relativno malo sladkorja in kalorij (100 g = 15 kcal), zato je priporočljiva tudi za bolj 'okrogle' in diabetike, pomaga pa tudi pri zastajanju vode, koristi pri sončenju (beta karotin), gašenju žeje, čiščenju organizma in pomanjkanju kalija. Pečke zapirajo, zato jih je treba pred uživanjem odstraniti.

Maline vsebujejo izjemno koristne, lahko prebavljive sadne sladkorje, priporočljive so tudi za diabetike in so nizkokalorične (100 g daje 35 kcal). Pomagajo pri mrzlici, zastrupitvah in vnetju prebavil, zaprtju, bolečinah v kosteh in revmatičnih težavah.

Mandarine sodijo med nizkokalorične agrume z veliko količino vitamina C (100 g daje le 15 kcal). Tako kot pomaranče vsebujejo tudi obilico mineralnih snovi, priporočljive so za kadilce (nikotin uniči 40 % vitamina C v organizmu). So lahko prebavljive in krepijo obrambno moč organizma, zlasti proti okužbam, preprečujejo krhkost in pokanje kapilar, koristijo pa tudi venoznemu sistemu. So laže prebavljive od pomaranč in grenivk.

Marelice sveže zapirajo, suhe pa delujejo odvajalno. 100 g daje 28 kcal. Vsebujejo veliko vitamina A (oči, koža - sončenje), poživljajo delovanje kože in podkožja (sredstvo proti staranju), spodbujajo živčni sistem, pomagajo pri slabokrvnosti, asteniji in izčrpanosti - stresu.

Pomaranče dajejo malce več kalorij kot mandarine (100 g = 34 kcal), preprečujejo prehlad in varujejo kadilce, sicer pa delujejo podobno kot mandarine.

Ribez povečuje apetit, zato ga pred obrokom priporočajo astenikom (100 g vsebuje 37 kcal). Priporočajo ga pri pomanjkanju mineralov, pri mrzlici, težavah z jetri, motnjah izločanja seča, artritisu, revmi, putiki, dermatoloških težavah in okužbi prebavnih organov.

Slive dajejo 42 kcal na 100 gramov. Njihove koščice vsebujejo strupene snovi in niso užitne. Pripročljive so pri zaprtju (zlasti suhe), stresu, depresiji in melanholiji, slabokrvnosti, nespečnosti, asteniji, prebavnih motnjah, ledvičnih težavah in aterioklerozi. Vsebujejo idelano kombinacijo sadnih sladkorjev, organskih snovi in mukoznih substanc, ki spodbujajo delovanje prebavnega sistema.

Smokve so 'polne' sladkorja in tudi kalorij (100 g daje 50 kcal), zato jih odsvetujemo pri sladkorni bolezni in debelosti. Jesti je treba popolnoma zrele, saj je v nezrelih strupen bel mleček. Priporočljive so pri hujših telesnih in duševnih naporih (izčrpanost, stres, okrevanje), v nosečnosti, pri kolitisu, vnetju pljuč in dihal na sploh ter pri zaprtju.





Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd