Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Ste prepričani, da je solata zdrava hrana?

Kaj pa dodatki?

Ste povsem prepričani o tem, da je solata absolutno zdrava hrana? Na videz nenevarna mešanica zelenjave, mesa in sira se lahko hitro spremeni v tempirano bombo, sploh za tiste, ki so na shujševalni dieti.

Predsodek št. 1 − pa saj je samo solata!
Ne. Nikakor ni »samo« solata, sploh če vsebuje meso (piščančje, ribje), trdi sir in polivko. V povprečju taka solata vsebuje približno 500 kalorij in ima veliko več maščobe, kot na primer velik sirov burger (360 kalorij in 18 g maščobe). Razmislite o tem.

Predsodek št. 2 – solatna polivka brez maščobe je bolj zdrava
Čeprav drži, da boste z izločanjem maščobe prihranili kalorije, večina solatnih prelivov iz trgovine vsebuje sladkor, navadno kar več kot dve žlički na porcijo. Poleg tega večina tovrstnih prelivov preprečuje telesu, da bi vsrkalo antioksidante iz zelene solate in paradižnika. Raziskave kažejo: če pojeste polnomastni solatni preliv, telo vsrka dvakrat večjo količino hranilnih snovi, kot če uporabite polivko z manj maščobe.

Predsodek št. 3 – zelena ne vsebuje kalorij, zato lahko v solato dodam še sir
Steblo zelene vsebuje 6 kalorij, zaradi česar je velika prijateljica vseh, ki so na shujševalni dieti. Toda organizem med žvečenjem in prebavljanjem ne porabi nič več kot toliko. Veste kaj? Znanost še ni odkrila živila, ki ne bi vsebovalo kalorij, zato se nehajte slepiti.

Predsodek št. 4 – zelena solata je zelena solata
V resnici niso vse enake. Ko gre za hranilno vrednost in okus, je absolutni favorit rukola, saj vsebuje veliko protirakavih snovi. Zaradi vsebnosti luteina, za katerega velja, da ščiti pred rakom in slepoto, je vaša velika zaveznica tudi špinača. Na splošno solate s temno zelenimi listi niso bogate s hranilnimi snovmi, zato pa vsebujejo veliko beta karotena. Po drugi strani imajo solate s svetlo zelenimi listi, kot sta endivija in ledenka, obilo hranilnih snovi.

Predsodek št. 5 – fižolova solata je hranljiva in zagotovi dnevno količino beljakovin
Povprečna porcija fižolove solate vsebuje 4 g beljakovin, kar ni dovolj, če naj bo edini vir beljakovin v obroku. Potrebujemo namreč 0,36 g beljakovin na pol kilograma telesne mase (ženska s telesno težo 69 kg torej potrebuje 55 g beljakovin na dan). Za doslednost pri držanju solatne diete in za to, da si zagotovite nujno količino beljakovin, povečajte količino fižola (3/4 skodelice vsebuje 11 g beljakovin) in dodajte dve kuhani jajci (približno 4 g beljakovin) ali 20 g naribanega sira (približno 7 g beljakovin).

Predsodek št. 6 – pražena slanina v solati ni zaželena
Slanina nikoli ne bo osvojila nobene nagrade za zdravje, toda v resnici ni tako grozna, kot ste si mislili. Ena rezina slanine (seveda mesnate) vsebuje enako količino maščobe kot dve žlici feta sira ali žlica sončničnih semen. Torej je košček hrustljave slanine povsem v redu, seveda če se vzdržite kremnega preliva in trdega sira.

Predsodek št. 7 – Z mesom in sirom se lahko zastrupite, s solato pa ne
Zelena solata in paradižnik sta samo dva od najpogostejših »prenašalcev« salmonele, toksičnega soja bakterije E. coli, a tudi drugih nevarnih mikrobov. Čeprav zveni nenavadno, te nevarne snovi vstopajo v zelenjavo skozi gnojila, onesnaženo vodo, ki jo uporabljajo pri vzgajanju zelenjave, a tudi prek kuhinjske deske za rezanje, noža ali umazanih rok osebja, ki pripravlja hrano. Če jeste zunaj doma, ne morete veliko ukreniti, doma pa zelenjavo skrbno operite pod curkom vode.

Predsodek št. 8 – solato iz organsko pridelane zelenjave je bolj zdrava
Ko gre za hranilne snovi, je veliko pomembnejša svežina zelenjave kot način vzgoje. Z vsakim dnem, ki mine od trenutka, ko so zelenjavo obrali, ta izgublja vitamina B in C, a tudi druge hranilne snovi. Tudi toplota in svetloba pospešujeta proces propadanja in izgube teh snovi. Glava solate, ki so jo utrgali včeraj, bo zadržala veliko več hranilnih snovi kot organsko vzgojena solata, ki je že teden dni v vašem hladilniku. Seveda obstajajo razlogi, zaradi katerih je dobro izbirati organsko pridelano hrano, toda vsebnost hranilnih snovi zanesljivo ni med njimi.


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

zdrava hrana , prehrana , hujšanje , zelenjava , zdrava prehrana , solata , ekohrana , solatna polivka

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.