Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Prehrana v mavričnih barvah


(stran 2 od 2)

Rjava barva – dobro delovanje črevesja

Te barve so vsa živila iz polnovredne moke oziroma moke, ki jo pridobivajo iz celega zrna. Živila, kot so črni kruh, temne testenine, temni riž, fižol in leča, vsebujejo največ vitamina B in prehranskih vlaknin, ki pomagajo pri formiranju blata in čiščenju organizma. Z njihovim uživanjem boste zmanjšali tveganje za nastanek raka in drugih kroničnih vnetnih bolezni črevesja. Gobe in smokve so dober vir kalija, medtem ko suho sadje vsebuje tudi pomembne količine vitamina E, ki se bori proti predčasnemu staranju. Omenjena živila so tudi dober vir cinka, minerala, pomembnega za zdravje imunskega in reproduktivnega sistema.

Rdeča – dolgo vitki in mladi

Živila rdeče barve − od paradižnika do lubenice − v večji ali manjši količini vsebujejo biološko aktivno snov likopen. Ta pomaga ohranjati zdravje in lepo kožo ter je učinkovito sredstvo v boju proti tumorjem prebavnega trakta, sečil in genitalij.

Rdeče meso je priporočljivo jesti do enkrat na teden, saj vsebuje velike količine železa in vitamina B12, ki sta nujna za pravilen razvoj in dozorevanje rdečih krvničk.

Občasno si privoščite tudi kozarec rdečega vina, saj tudi vsebuje flavonoide in resveratrol, snovi, ki pomagata ohranjati zdravje žil in nas varujeta pred nastankom ateroskleroze.

Belo – za zdravje kosti

Zelenjava bele barve, kot sta česen in čebula, je varuh v vsakodnevnem boju proti previsoki ravni LDL- ali slabega holesterola, poleg tega pa pomaga vzpostavljati normalno razmerje med slabim in dobrim (HDL-) holesterolom. Tako uravnava pretok skozi arterije in nadzoruje krvni tlak. Živila bele barve, kot so mleko in mlečni izdelki, so najdostopnejši vir mineralov kalcija in fosforja, ki so potrebni za zdravje in delovanje kostnega sistema. Z vnašanjem teh mineralov, z mlekom in zlasti s fermentiranimi mlečnimi izdelki, poskrbimo za preprečevanje osteoporoze.

Belo meso − piščančje, ribje in puran − je dragocen vir lahko razgradljivih beljakovin, obenem pa vsebuje zelo malo maščobe. Vsaj dvakrat na teden izberite takšno meso namesto rdečega.





Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd