Naučite otroka zdravih prehranjevalnih navad

  • TK
  • ponedeljek, 09. november 2009
(Foto: Jupiterimages)

Bodite dober vzgled

Je vaš otrok najhujši kritik hrane? Če zavrača vse, kar je zeleno, mu najbrž primanjkuje pomembnih hranil, zato ne dovolite izbirčnosti, da stopi med vas in otrokovo zdravje. Otroci potrebujejo nenehno usmerjanje k zdravim izbiram hrane, da bodo dobili dovolj energije za svoje vsakodnevne dogodivščine. Ko torej pride do dileme med čipsom in dvignjenim nosom, je čas, da se z otrokom pogovorite.

Objavljamo osem orodij, ki vam bodo pomagala učiti otroka o prehrani in ga voditi roti temu, da bo naposled sam oblikoval zdrave prehranjevalne navade.

Nasvet #1 – Raziskujte novo hrano

Torej ne mara brokolija. Pozabite na to, da bi ga silili k temu, da bi jedel nekaj, česar ne mara (razen če tega prebrisano ne zamaskirate v kaj privlačnejšega). Namesto tega spodbujajte otroka, naj poskusi kako drugo prehransko bogato hrano, kot je špinača ali cvetača, s katero bo dobro zamenjal osovraženi brokoli. In ko ne gleda, poskusite dodati brokoli v enolončnice, juhe ali solate in se prepričajte, ali si je že premislil. Prepričajte se, da vas otrok vidi med poizkušanjem nove hrane, saj bo tako bolj verjetno tudi sam stopil iz območja ugodja in poskusil kako novo hrano.

Nasvet #2 – Ne pozabite – manj je več!

Nikar ne nalagajte na otrokov krožnik več hrane, kot bi jo naenkrat lahko pojedel, saj to ne bo spodbudilo zdravih prehranskih navad. Vedno začnite z manjšimi količinami in mu ponudite še samo, če bo še vedno lačen. Z manjšimi količinami boste lažje dosegli, da bo otrok pojedel ves korenček, preden mu ponudite še jabolčni sok. Poleg tega se boste tako zlahka prepričali, da je otrok dobil dovolj hranilnih snovi, ki jih zares potrebuje.

Nasvet #3 – Zagotovite izbiro

Namesto vprašanja, kaj želi jesti, ponudite izbiro. Z drugimi besedami, ponudite dve, tri izbire podobne hranilne vrednosti in mu dajte na izbiro možnosti, med katerimi naj se sam odloči. Še vedno je boljša izbira med šunko ali sirom, sendvičem ali makaroni kot pa kremna rezina s smetano in gumijastimi medvedki na vrhu, če bi bilo po njegovem.

Nasvet #4 – Ne pretiravajte s sokom

Otrok, ki med obroki ni preveč lačen, vendar spije ves svoj sok, se morda naliva s tem visoko kaloričnim tekočim sladkorjem, zaradi česar pa bo že uro pozneje lačen, če povečane aktivnosti pred energetskim padcem niti ne omenjamo. Ponudite mu samo pol kozarca mleka, vode ali soka in mu dovolite več šele, ko je pojedel večino obroka.

Nasvet #5 – Ugasnite televizijo

Televizija, radio in igrače odvračajo pozornost med obroki, zato odstranite vse, kar odvrača otrokovo pozornost od njegovega trenutnega opravila, in sicer tega, da je. Obroki naj postanejo družinski čas, ko se pogovarjajte o svojem in otrokovem dnevu. Tako obroki postanejo zanimivejši in pomembnejši čas, ki se ga bo otrok veselil.

Nasvet #6 – Nadzirajte porabo prigrizkov

Otroku, ki med obroki grizlja preveč prigrizkov, utegne primanjkovati nekaterih hranilnih snovi, ki jih ponudimo za kosilo in večerjo. Omejite piškote, krompirček ter druge mastne in sladke prigrizke med obroki ter jih nadomestite s sadjem in zelenjavo, ki so bolj hranilni in ga ne bodo tako "napolnili", da ne bi mogel pojesti glavnih obrokov.

Nasvet #7 – Bodite dober zgled

Nihče ne ve bolje od vaših otrok, da če vam česa ni treba jesti, tudi njim ni treba. Bodite dober zgled primernega obnašanja pri mizi in čas obedov uporabite za interaktivne prehranjevalne lekcije. Pojejte vso zelenjavo, pijte vodo ali mleko namesto gaziranih pijač in hkrati spodbujajte otroka, naj počne enako. Otrok se bo učil, ko bo gledal vas in vaše obnašanje.

Nasvet #8 – Nagradite pozitivno obnašanje

Otroka, ki je pojedel vso zelenjavo ali celo zahteva dodatek, nagradite za njegovo obnašanje s pozitivnimi pripombami, ne s hrano. Otrok si bo želel ugajati, prav tako si bo želel nagrade, tako da je to zelo zaželena situacija.

Seznanjanje otroka s pravili zdrave prehrane ni nujno razlog za glavobol in nenehen boj. Pogovarjajte se z otrokom o prehrani in bodite dober zgled pri mizi, saj je to pravi način, kako ga naučiti zdravih prehranskih izbir, da bo to znal tudi sam. Tako mu boste zagotovili zdravo prihodnost. Zdaj, ko ste osvojili teh osem preverjenih orodij za učenje otroka o prehrani, vam niti izbirčen otrok ne bo več kos.

Roman Paškulin

dr. Roman Paškulin dr. med. terapevt medicinske hipnoze


Postavi vprašanje

Mojca Cepuš

Mojca Cepuš svetovanje o prehrani Svetovalka za zdravo prehrano in hujšanje, certificirana nutricistka.

Vsi Viva strokovnjaki