Jejmo v barvah

(Foto: Jupiterimages)

Pazljivo izbirajte sadje in zelenjavo

Večina ljudi se zaveda dejstva, da bi v svojo prehrano morali vključiti več sadja in zelenjave. Toda poleg tega, da je treba pojesti od pet do devet kosov sadja in zelenjave na dan (torej približno kilogram), je za trdno zdravje pomembno tudi to, da je vaša hrana pravih barv. Barvitost hrane je vaš adut. Obstaja sedem različnih kategorij sadja in zelenjave, ki vsebujejo sedem ključnih barv, od katerih se vsaka ponaša z edinstvenim prispevkom za vaše zdravje. Dnevne obroke sadja in zelenjave si pomagate razporediti ob pomoči sedmih barvnih kategorij.


Pomen hrane v pravih barvah

Dodajanje različnih barv prehrani je pomembno zato, ker različne rastlinske fitokemikalije, ki jih predstavljajo te barve, različno učinkujejo na telo. Preverite seznam, ki vam bo pomagal poiskati hrano v vsaki barvni kategoriji, in se prepričajte, da vaša prehrana sestavlja pisano obarvan krožnik:

Barva                         Sadje in zelenjava

Rdeča                        paradižnik, jagode, rožnate grenivke, lubenice
Vijolična                     grozdje, slive, rdeča jabolka, brusnice, robide
Oranžna                     korenje, mango, marelice, buče, sladki krompir, melone
Rumena                     pomaranče, mandarine, breskve, papaja, nektarine
Rumeno-zelena          špinača, avokado, grah, melone
Zelena                        brokoli, zelje, kitajsko zelje, brstični ohrovt
Svetlo zelena              česen, čebula, hruške, endivija


Zdravje v barvah hrane

Pazljivo izbirajte sadje in zelenjavo! Videz je tesno povezan s hranilnimi snovmi, ki jih hrana vsebuje.

Rumena – vir moči in mladosti
Banane, limone, breskve … Zelenjava in sadje rumene barve vam daje energijo po zaslugi ogljikovih hidratov, z antioksidacijskim učinkom pa vas varujeta pred staranjem. Najzaslužnejši antioksidant iz hrane rumene barve je betakaroten, ki ga človeški organizem spreminja v vitamin A. To je tudi razlog, zakaj vam rumeno sadje v primeru utrujenosti, denimo po telesni dejavnosti ali v toplih dneh, tako hitro povrne energijo.

Zadnji, vendar nič manj pomemben učinek se kaže na koži, kajti rumeno sadje in zelenjava ji ohranjata naravno prožnost in svežino.

Rdeča – sovražnica bakterij
Lubenice, jagode, paprika in redkvice dolgujejo svojo seksi barvo snovem, imenovanim antociani. Te snovi imajo dve pomembni funkciji: spodbujajo sproščanje melanina, ki ščiti kožo pred sončnimi žarki, in lovijo proste radikale, kar zavira takó pospešeno staranje celic. Rdeča barva vsebuje veliko vitaminov (zlasti A in C), ki pomagajo telesnim celicam pri obnavljanju in prispevajo h krepitvi obrambnih moči organizma.

Oranžna – priprava na sončenje
Se želite dobro pripraviti na poletje? Uživajte sadje in zelenjavo oranžne barve, kot so marelice, korenje in buče. To so obenem živila z veliko energetsko vrednostjo, primerna za ljudi, ki se ukvarjajo s športom.

Zelena – zdravo srce zaradi magnezija
To je najpogostejša barva zelenjavnih listov. Ti vsebujejo obilo železa ter velike količine vitaminov (A, C, B2) in mineralov, zlasti kalcija, fosforja in kalija. Zelena zelenjava vsebuje tudi veliko vlaknin, zaradi česar blagodejno vpliva na prebavo. Lahko jo uživate vsakodnevno in v večjih količinah, saj ne redi. Dobra je za srce in preprečuje tumorje, pri čemer je ključna snov magnezij.
Članek se nadaljuje »