Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Jejmo v barvah


(stran 2 od 2)



Pravilno kuhanje za ohranitev barve

Način priprave pomembno vpliva na barvo zelenjave, zlasti zelene, rdeče in oranžne. Klorofil (pigment, ki daje barvo) iz zelene listnate zelenjave je občutljiv na daljše kuhanje in organske kisline, zato zelenjava postane gnilo zelene barve. Da boste ohranili prvotno zeleno barvo, zelenjavo kuhajte v nepokriti posodi. Antociani iz rdeče zelenjave so odporni na temperaturo in topni v vodi. Tovrstno zelenjavo lahko kuhate pokrito, najbolje v vodi, zakisani z limono ali kisom. Karotenoidi iz oranžne zelenjave so netopni v vodi, zato niti daljše kuhanje ne spremeni barve oranže zelenjave.

Kako ohraniti hranilne snovi?

1. Sadje in zelenjavo je treba pojesti čim prej, najpozneje tri, štiri dni potem, ko ste jih kupili, sicer se bo del vitaminov izgubil. To se bo zgodilo tudi zaradi neustreznega hranjenja, ki povzroči, da zelenjava potemni ali dobi madeže.
2. Sadje in zelenjavo skrbno operite, vendar ju ne puščajte v vodi dalj časa, saj se tako izgubljajo dragoceni minerali.
3. Sadje in zelenjavo kuhajte čim krajši čas, v nepokriti posodi in z malo vode. To vodo lahko pozneje porabite za pripravo juhe ali kot osnovo za omake. Vodo je treba uporabiti takoj, saj se zelenjavna juha v hladilniku hitro pokvari.
4. Kadar je le možno, kuhajte na pari. Tako se bo izgubilo najmanj hranilnih snovi, zelenjava pa bo ohranila okus in je ne bo treba obilno začiniti. Če zelenjavo takoj po kuhanju odcedite in jo sperete z mrzlo vodo, bo ohranilo barvo.
5. Zelenjavo začinite s hladno stiskanim oljčnim oljem, kajti nenasičene maščobne kisline iz tega olja prispevajo k nižanju ravni škodljivega LDL-holesterola in povečevanju ravni zaščitnega HLD-holesterola v krvi.

Za mnoge je hrana samo vir zadovoljstva, vi pa se potrudite in svoje zadovoljstvo začinite z zdravjem!



Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd