Kako uživati med prazniki … in se ne zrediti

(Foto: Diana Anđelić)

Zmerno in trezno

Ključ do uspeha je v zmernosti. Z zmernim pristopom k prehranjevanju in telovadbi se lahko izognete kopičenju dodatnih kilogramov, obenem pa se ne boste počutili prikrajšani za užitke prazničnih dobrot. Letos imate dobro priložnost, da začnete odvečne kilograme izgubljati že pred 1. januarjem.

1. JEJTE! Med opravljanjem dvojnega dela med delavniki pred prazniki se hitro spozabite in preskočite obrok, nato pa "napadete" napravo s sendviči. Če prehranjevanja ne prilagajate tempu, se na zasedene dneve pripravite: doma pripravite nekaj zdravih prigrizkov, ki jih boste imeli pri roki − hranilne ploščice, žitne kosmiče, sadje … torej vse, kar je lahko pripraviti in kar lahko spravite v predal.

Viva predlaga uravnotežen, raznovrsten in zmeren pristop k uživanju v praznični hrani. Vnovič se naučite prisluhniti telesu in nehati jesti, ko je dovolj.

2. SPITE! Saj vemo, da imate toliko za postoriti, toda kako vam bo uspelo, če se boste ves dan vlekli kot megla? O dobrem spancu razmišljajte kot o nujnosti (kot je kisik), ki vas ohranja prisebne in prepreči marsikatero zagato, ki jo povzroči stresno počutje. Karkoli že se je zgodilo čez dan, načrtujte postopno polurno umirjanje, preden greste spat (to mora biti dovolj zgodaj za dobrih osem ur spanja).

Viva opozarja, da pomanjkanje spanja vpliva na slabšo koncentracijo, poleg tega boste neprespani manj učinkoviti in bolj razdražljivi.

3. GIBAJTE SE! Saj smo že slišali – nimate časa, preveč ste zaposleni, ni vam do tega … Toda čas za gibanje morali boste najti, saj se boste tako izognili prazničnemu stresu in hkrati izgubili tisti dodaten kilogram, ki ga boste dobili s praznično hrano. Naj bo vaše gibanje karseda razgibano in zanimivo. Čas zanj lahko razporedite na krajše intervale: dvakrat, trikrat po 15 minut hitre hoje na dan, vzpenjanja po stopnicah ali divjanja po velikih trgovinah v iskanju daril …

4. SPROSTITE SE! Še enkrat več se vam dozdeva, da nimate časa za sprostitev, saj imate vendar toliko opravkov. Toda če boste našli čas, da se "ohladite", boste praznike preživeli veliko lažje.

Viva predlaga pristope, kot so vizualizacija ali meditacija, ki je ena od najbolj priljubljenih tehnik za telesno in duševno sprostitev. Celo tehnika globokega dihanja vam lahko pomaga umiriti stresne hormone. Med sedenjem na stolu ali na tleh globoko vdihnite skozi nos, in sicer s prepono, nato pa zelo počasi izdihnite skozi usta, da izpraznite pljuča. To nekajkrat ponovite in pripravljeni boste na vse.

5. UŽIVAJTE! K posebnim priložnostim preprosto sodijo tudi posebne stvari, ki si jih sicer ne privoščimo – torte, potice, masleni kolači. Najboljši način, kako se med prazniki vendarle ne boste zredili, je malce načrtovanja. Na zabavo se, za božjo voljo, ne odpravljajte lačni. Raje pojejte zdrav obrok in spijte kozarec vode. Na zabavi si privoščite samo eno dobroto ali dve, druge pa pustite kar tam. Naj bo to nekaj, kar spada k praznikom – privoščite si čokoladno torto, vendar le za okus.

Viva svetuje, da najprej napolnite krožnik z zdravimi prigrizki, kot so zelenjava, sadje in hrana na žaru. Po vsakem kozarcu alkohola spijte kozarec vode. To vam bo pomagalo preprečiti nadaljnje popivanje, nabiranje praznih kalorij in pijan trebušni ples s karaokami na šefovi pisalni mizi.

Posebna pravila o kalorijah, ki veljajo samo med novoletnimi prazniki

  • Če jeste v družbi, se kalorije štejejo, samo če pojeste prvi pred vsemi. Zato jejte kot dama, elegantno in počasi. In če smo že pri družbi – bolj ko boste hranili osebe v svoji bližini, vitkejše boste delovali.
  • Če uživate kako hrano iz zdravstvenih razlogov – čokolado za živce, rdeče vino za sprostitev ali brinjevec za prebavo − se kalorije ne štejejo.
  • Torte, peciva in sladice jejte s povsem majhnimi grižljaji, saj se od tako majhne količine hrane zagotovo ne morete zrediti.