Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Jeseni si privoščite buče

Buče so bogate z vitaminom C, betakarotenom – provitaminom A, vitaminom B6, folatom in kalijem.
Buče so bogate z vitaminom C, betakarotenom – provitaminom A, vitaminom B6, folatom in kalijem. (Foto: Shutterstock)

Ko pomislimo na jesen, ne moremo mimo buč. Bučno meso je bogato z vitaminom C, betakarotenom – provitaminom A, vitaminom B6, folatom in kalijem. Poleg teh buče vsebujejo tudi druge biološko aktivne snovi, kot so polisaharidi, steroli in beljakovine.
Zaradi vsebnosti antioksidantov podpirajo zaščitne mehanizme telesa proti oksidativnemu stresu, pri katerem nastajajo prosti radikali. So dobra hrana za trdne kosti, izboljšanje razpoloženja (aminokisline, ki so pomembne pri proizvodnji serotonina), so kakovosten vir proteinov, preprečujejo prezgodnje staranje ter bolezni srca in ožilja ter so med drugim odlična hrana po vadbi (več kalija kot banane).

V bučah so semena, ki jih lahko uživamo kot prigrizek ali dodatek jedem, predelana pa so lahko tudi v bučno olje. Posušeno seme vsebuje od 35 do 55 odstotkov maščob, od tega 17 odstotkov nasičenih, 22 odstotkov enkrat nenasičenih in 61 odstotkov večkrat nenasičenih maščobnih kislin, kar pomeni ugodno maščobno-kislinsko sestavo. Bučno olje vsebuje tudi veliko mineralov, vitamina E in fenolnih snovi.

Užitne buče prepoznamo po tem, da ko jih pokusimo (lahko tudi že surove), njihovo meso ne vsebuje grenkega kukurbitacina. Uporabna je cela buča in je zato ni treba lupiti, pravijo ustvarjalci nacionalnega portala o hrani Prehrana.si. Sicer pa so buče naravni diuretik in bi jih morali jesti ljudje, ki imajo težave z vnetjem sečil, ledvic, mehurja in žolčnika ter problematično prostato.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

buče

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.