Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Anemija je ena najpogostejših zdravstvenih težav

Če bi rozine zaužili vsak dan, bi se občutno bolje spopadali s pomanjkanjem železa.
Če bi rozine zaužili vsak dan, bi se občutno bolje spopadali s pomanjkanjem železa. (Foto: Shutterstock)

Veliko ljudi ima premalo železa oziroma so anemični. V današnjem času je pomanjkanje železa ena najpogostejših težav, povezanih s hrano oziroma presnovo, saj naj bi za njo trpeli tudi do dve milijardi ljudi.
Anemija se kaže kot utrujenost, bledost, glavobol in podobno. Otroci imajo slab apetit, nizek inteligenčni kvocient, težave pri koncentraciji, telo se ne razvija sorazmerno s starostjo.Prehrana ima pomembno vlogo pri obvarovanju otroka pred anemijo. Zato je pomembno, da v njegovo prehrano vključite karseda veliko različne hrane, ki vsebuje železo.

Živila, ki vsebujejo veliko železa:

  • sadje: rozine, suho sadje (marelice, dateljni, slive), jagode, borovnice, ribez, brusnice, aronija, hruške, banane, češnje;
  • zelenjava: brokoli, špinača, beluši, buče, paradižnikov sok, pšenični kalčki, blitva, ohrovt, regrat, fi žol;
  • meso: jetra, vse vrste rdečega mesa, perutnina, ribe.

Primeri zdravih receptov

Pesin in jabolčni sok
Jabolko na dan odžene zdravnika stran, pravi stari rek. Tudi sadje pomaga odgnati anemijo. Jabolko je napolnjeno z železom, pesa pa ima ogromno folne kisline, vlaknin in kalija. Ko zmešate jabolko s peso, si tako izredno povečate možnosti, da premagate anemijo.

Priprava: Zmešajte skodelico jabolčnega soka s skodelico soka rdeče pese. Dodajte med in dobro premešajte. Mešanico tega soka spijte dvakrat na dan.

Špinača
Že ena sama skodelica špinače vam lahko neverjetno pomaga, saj je ta temnozelena listnata zelenjava bogata z vitamini A, B9, E in C, železom, vlakninami ...Pol skodelice prevrete špinače vsebuje približno 3,2 miligrama železa.

Priprava: Zavrite pol skodelice špinače, ki ste jo predhodno namočili v vodi, vse dokler se ne zmehča in postane podobna juhi. Za boljši okus lahko dodate sol ali druge začimbe. Takšno juho lahko zaužijete enkrat do dvakrat na dan.

Rozine

Če bi rozine zaužili vsak dan, bi se občutno bolje spopadali s pomanjkanjem železa. Rozine so eden najboljših virov različnih hranil, kot so kalcij, kalij, natrij, proteini, vlaknine in železo. Že 100 gramov rozin vas obogati z 1,88 miligrama železa.

Priprava: Namočite 10 rozin v skodelico vode čez noč. Zjutraj jim dodajte žlico medu in pojejte.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

anemija , slabokrvnost

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.