Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Zajtrk - najpomembnejši dnevni obrok


(stran 3 od 3)



Zdravo in toplo

Topla oblika žitno-sadnega zajtrka so kuhane kaše.
V vodo damo pest rozin ali kakega drugega suhega sadja (narezane marelice, fige, dateljni) Dodamo še ovsene ali druge kosmiče po izbiri in kuhamo, dokler ne zavre. Na blagem ognju kuhamo še nekaj minut, da kosmiči spustijo škrob. Če kuhamo zdrob (pirin, koruzni, iz enozrnice), počakamo, da voda zavre in potem med stalnim mešanjem dodamo zdrob. Večino je zadosti kuhati 5 minut. Potem pustite še 15 minut, da zdrob posrka vodo.

Žitno-sadne kaše lahko kuhamo na mleku, na vodi ali na zamenjavi za mleko (sojino, riževo, mandljevo, ovseno ali lešnikovo "mleko"). Na koncu namesto sladkorja umešamo žlico melase, javorovega sirupa ali slada in dobili smo zelo zdrav zajtrk.

Takšen zajtrk ima podobne lastnosti kot muesli, le da vsebuje nekoliko manj encimov in nekaterih termolabilnih vitaminov. Žita in suho sadje ustvarita acido-bazno ravnovesje. Prebava kuhane kaše je lažja kot prebava mueslija, zato lahko računate s tem, da boste pri zaužitju enake količine hitreje začutili lakoto.

Kot na počitnicah

Ko sem si pred nekaj leti slovesno obljubila, da ne bom stopila iz stanovanja brez zajtrka, je to zahtevalo kar nekaj samodiscipline. Ponavadi je bil naš zajtrk sestavljen iz opečenca ali kosa kruha z maslom in medom, skupaj s pravim čajem z mlekom. Če sva z možem pred zajtrkom spila kozarec soka, pa sem se že počutila kot na počitnicah.

Ultra zdrave navade!

  • Takoj ko se zbudite, spijte kozarec vode (naj ne bo mrzla!).
  • Če imate upočasnjeno presnovo (nizek krvni tlak, premalo želodčne kisline, počasna prebava), v jutranji kozarec vode izcedite polovico limone. Napitek vas bo osvežil in poživil bolj kot kava, zbudil bo želodec in ga pripravil na zajtrk, ki prihaja, poleg tega pa še zmanjšal zakisanost organizma.
  • Sveže stisnjen pomarančni sok pride v poštev, če imate krvno skupino B. Pri vseh drugih lahko povzroča težave (bolečine v kolenih in drugih sklepih).
  • Med zajtrkom ne pijte tekočine. Čas za to je bil pol ure pred obrokom. Če pijete v času, ko jeste, s tem "gasite ogenj" v želodcu in otežujete prebavo.
  • Vsi čaji delujejo najbolje, če jih uživate med obroki in ne skupaj z njimi.

Najboljše recepture za pripravo okusnega mueslija

Izumitelj mueslija Bircher je žitarice vedno prelil z mlekom. Toda njemu je bilo na voljo sveže pomolzeno mleko krav z alpskih pašnikov, ki nima nič skupnega z mlekom, ki priteče iz tetrapaka. Sveže pomolzeno mleko deluje v telesu bazično. Pasterizirano, sterilizirano, homogenizirano mleko v telesu ustvarja kislo reakcijo, zato rezultat ni enak. Poleg tega uživanje mleka pri ljudeh s krvno skupino A povečuje proizvodnjo sluzi.

  • Zelo okusne mueslije lahko pripravljate z mandljevim, riževim ali ovsenim mlekom.
  • Odlična kombinacija so sveže stisnjeni sokovi (pomaranča, marelice, breskve, hruške..), s katerim prelijemo muesli (preverjeno dobro gre k mueslijem z brusnicami in s sadnimi muesliji).
  • Jagodni in muesliji z gozdnimi sadeži imajo odličen okus, če jih pripravimo z jogurtom ali kislim mlekom.
  • Da muesli ne bo "žagast", ga prelijte z izbranim dodatkom in pustite stati. Če ga prelijete z jogurtom že zvečer, boste zajtrkovali kremast in okusen muesli.
  • Rešitev za težave z zaprtjem je muesli z grozdnim sokom ali s sokom iz suhih sliv.
  • Če ne marate preveč mehkega mueslija, ki je dolgo stal, mu lahko tik pred zajtrkom dodate nekaj svežih koruznih kosmičev ali napihnjenega riža. Pod zobmi bo prijetno hrustalo, obenem pa boste v želodec pospravili dobro namočene sestavine.



Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd