Z mlečnokislinsko fermentirano pijačo do zdravega črevesja

(Foto: Diana Anđelić)

Bolezen tiči v debelem črevesju

Da bolezen tiči v debelem črevesu, je bilo znano že starim Grkom - in to še zdaj vedo vsi, ki znajo gledati na telo kot celoto. Kajti "tam spodaj" lahko tiči marsikaj, česar ni treba, in razmerje sil črevesnega drobnoživlja je lahko skrajno neprimerno. Le kdo bi rekel, da so glavoboli in vneto grlo lahko posledica nezdravih razmer v debelem črevesu?

Da do 40 odstotkov izločenega blata sestavljajo bakterije? Da v našem debelem črevesu živi in se z ostanki hrane gosti kakih sto vrst mikroorganizmov? (Nekateri mimogrede pridelajo nekaj vitaminov iz skupine B, tisti manj potrebni pa še marsikaj drugega.) Da so sicer škodljivi mikroorganizmi običajno navzoči, vendar zaradi nezdravih razmer zanje, zato pa zdravih za nas ne morejo do sape? Vse to in še marsikaj se skriva v približno meter in pol dolgi "cevi", ki se izpod desne strani reber dvigne pod trebušno prepono, gre prečno pod levo stran reber in se nato spusti proti danki.

No, in v tem tiču grmi zajec

Zdravje iz debelega črevesa je enostavno, saj je neposredna posledica vsebine in mikroorganizmov, ki se gostijo z njo. Kar pojemo, postane - med drugim - tudi hrana za drobnoživelj v debelem črevesu.

Zato:
  • Bolj ko je hrana predelana, bolj spodbuja razvoj drobcenih škodljivcev, to je gnilobnih bakterij.
  • Več ko je balasta, ki izvira iz dobro prežvečene presne ali kuhane zelenjave, več koristnih mikroorganizmov se razvija v njem.
  • Več ko spijemo kave, črnega čaja in alkohola, bolj uničujemo črevesne prijateljčke.
  • Več ko pojemo žit v celoviti obliki (izdelki iz polnovredne moke, kuhana cela zrna), prijaznejši in gostoljubnejši smo do črevesne flore.
  • Nepredelana žita in zelenjava spodbujajo razvoj koristnih bakterij mlečnega kisanja, sladkarije spodbujajo nepotrebne in celo škodljive kvasovke, redne in večje količine mesa in mlečnih izdelkov pa spodbujajo razvoj gnilobnih bakterij.
  • Če pozabljamo, da je treba piti zlasti takrat, ko nismo žejni, zaradi pomanjkanje vode v debelem črevesu postopoma ustvarimo zastajanje blata in zapeko. Pa smo tam.

Črevesni fitnes
Naprej poskrbimo za zdravo razmerje sil drobnoživlja in za "črevesni fitnes":
  • Redno hodimo (čim več, tem bolje) in dihamo s trebušno prepono; to je koristna notranja masaža.
  • Zjutraj in dopoldne pijemo dovolj vode, zeliščnih poparkov ali blagega zelenega čaja (vsaj pol litra, raje pa liter).
  • Uživamo hrano in pijačo za kultiviranje zdrave črevesne flore, s tem pa tudi zdravja in dobrega počutja.

Živa hrana in pijača!

Za zdrave razmere v debelem črevesu in potemtakem za splošno zdravje je pomembno, da redno uživamo dobesedno živo hrano ali pijačo, ki je nastala z mlečnokislinsko fermentacijo. Mlečna kislina in mlečnokislinske bakterije v prebavilih poskrbijo za red in mir, še posebno v debelem črevesu pa preprečujejo bohotenje gnilobnih in drugih zdravju škodljivih bakterij. Ko z rednim uživanjem takšne hrane in pijače vzpostavimo zdravo razmerje sil v debelem črevesu ter v njem naselimo naravne prebivalce in spodimo preveč razbohotene škodljive podnajemnike, se ni več treba vsakodnevno ukvarjati z njo, priporočljivo pa je vseeno. Vsekakor je zelo pomembno, da uživamo čimveč zelenjave, tako surove kot kuhane, zmerne količine svežega sadja, žita v vsej celovitosti in izdelke iz polnovredne moke.
Članek se nadaljuje »


Luka Hren

Luka Hren diplomirani kineziolog in gibalni terapevt Diplomirani kineziolog, Fakulteta za šport, magistrski študij Kinezioterapija

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki