Hrana za lepe nohte in lase

(Foto: Shutterstock)

Za lepe in zdrave nohte ni pomembna le pravilna in redna nega, temveč tudi pravilna prehrana. Prinašamo nekaj prehranskih namigov.

Če so nohti krhki in lomljivi, vam nemara primanjkuje vitamina A in kalcija, ki ga v obilju vsebujejo korenček, buče in mlečni izdelki. Se vam nohti zvijajo navzdol? To je posledica pomanjkanja folne kisline, beljakovin in vitamina C, zato pogosteje ugriznite v meso, špinačo, papriko, zelje in kivi. Vzdolžne bele črte oziroma gube pomenijo, da slabše absorbirate minerale in beljakovine, verjetno pa vam tudi primanjkuje vitamina B12 in železa. Poskusite z rozinami oziroma pivskim kvasom. Bele lise kažejo na to, da vam manjkata kalcij in cink, kar uredite s povečanim vnosom mlečnih izdelkov ter špinače. Zelo pomembno je, da manjkajoče vitamine in minerale dobite s pravo hrano, lahko pa si pomagate tudi s kakovostnimi prehranskimi dodatki.

… in za lepe lase

Zdravi in zapeljivi lasje so sanje vsake ženske. Uravnotežena prehrana daje lasem prožnost in izboljšuje njihovo kakovost. Spoznajte živila, ki jih v ta namen čim pogosteje uvrstite na svoj jedilnik.
  • Banane so polne biotina (vitamina B6), ki je nujen za rast las in sodeluje v absorpciji hranilnih snovi iz hrane, ki jo jemo. Pomanjkanje vitamina B6 povzroča tanjšanje in redčenje las.
  • Temnolistnata zelenjava, kot sta brokoli in ohrovt, je bogata z železom in kalcijem ter odličen vir vitaminov A in C, ki sodelujeta pri izločanju sebuma (maščobe), ki je naravni balzam, ter ohranjajo vlažnost las.
  • Jajca so najpopolnejši vir beljakovin, ki so zelo pomembne za graditev las, vsebujejo pa tudi štiri pomembne minerale: cink, žveplo, selen in železo. Slednji sodeluje pri prenašanju kisika do lasnega mešička, njegovo pomanjkanje pa je glavni vzrok za odpadanje las.
  • Orehi so bogati z omega-3 maščobnimi kislinami, biotinom ter vitaminom E, mogočnimi zaščitniki zdravja las. Jejte orehe, če želite ustaviti ali preprečiti prekomerno izpadanje las, pomagajo pa tudi pri prhljaju. Orehi vsebujejo tudi baker, ki lasem podeli sijaj. Orehovo olje se tradicionalno uporablja pri temnejših laseh, saj krepi lase in jim pomaga, da lažje prestanejo vsakodnevne mehanične poškodbe.
  • Mastne ribe, kot sta losos in skuša, so enako odličen vir omega-3 maščobnih kislin, pa tudi železa in vitamina B12, ki poleg las poskrbijo tudi za lepo kožo in spodbujajo rast las. Esencialne maščobne kisline lahko dobite tudi iz slanikov in postrvi.
  • Korenček: vitamin A, ki ga korenček vsebuje v izobilju, spodbuja nastajanje naravnih olj, kar daje lasem sijaj in prožnost. To je le še dodaten razlog, da korenček čim pogosteje uvrstite na svoj jedilnik.


Gorazd Kalan

mag. Gorazd Kalan dr. med. spec. pediatrije

Liljana Mervic

doc. dr. Liljana Mervic dr. med. spec. dermatovenerologije

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki