Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Špinača

Železo in vitamini

Najbrž so minili časi, ko so otroke posiljevali s špinačo, kot da bi bilo njihovo preživetje odvisno samo od prehranjevanja s to temno zeleno zelenjavo.
Američani so se takrat, ko so zdravniki prepričevali o neverjetni vsebnosti železa in vitaminov v njej, spomnili nepozabnega Popaja, ki je črpal svojo strahotno moč prav iz konzerv s špinačo. Res je, da so pozneje ugotovili, da so se pri računanju vsebnosti železa zmotili za celo decimalko, saj so jo postavili za eno mesto preveč v desno, vendar ima špinača vseeno pomenljivo veliko mineralov. Poglejmo: v 100 g špinače je 4,1 mg železa (v endiviji ga je 1,4 mg; v grahu 1,8 mg; v glavnati solati 1,1 mg; v korenju 2,1 mg; v poru 1,0 mg.), vitamina A vsebuje trikrat manj kot korenje, a desetkrat več kot brstični ohrovt in celo več kot motovilec (podatke smo povzeli iz knjige Pravilna prehrana: veda o živilih avtorjev Schlieperja, Gregorija in Lindnerja, Mohorjeva založba, Celovec, 1997). Pazimo, da kupimo res svežo špinačo. V Angliji špinačo kuhajo v njenem lastnem soku: spravijo jo v velik lonec in ga postavijo na nizek ogenj. Vode dodajo samo toliko, da pokrije dno posode, da se spodnji listi že takoj na začetku ne zažgejo. Pozneje tako in tako spusti dovolj svoje tekočine. Špinačo nato zabelijo z maslom. Francozi in Italijani špinačo blanširajo v slanem kropu.
Naravni zavezniki špinače so maslo, smetana, jogurt, olivno olje, trdi siri, poper in muškatni orešček.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

minerali , zelenjava , kuhanje , vitamini , špinača , nakup špinače

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.