S hrano nad staranje

(Foto: Shutterstock)

Minevanje let vpliva tudi na spremembe okusa in potrebe telesa. Ko svečke povsem prekrijejo rojstnodnevno torto, je dobro poznati živila, ki omogočijo eleganten prehod v zlata leta. Predstavljamo glavne vitamine in minerale ter hrano, s katero lahko upočasnite staranje.

Vitamin B

Alzheimerjeva bolezen lahko prizadene celo možgane umsko najdejavnejših ljudi. Toda dokazano je, da vitamin B preprečuje zmanjševanje možganov, in sicer za celih 90 odstotkov. Vitamin B vsebujejo jajca, mlečni izdelki, ribe in meso. V kombinaciji s folati v telesu uničuje homocistein, aminokislino, ki jo povezujejo z različnimi oblikami demence in z Alzheimerjevo boleznijo.


Magnezij

Ta mineral sodeluje pri več kot 300 telesnih funkcijah. Ohranja delovanje srca in imunskega sistema ter zdravje kosti, obenem pa ima ključno vlogo pri delovanju mišic in živcev. Toda podobno kot kalcij ga telo z leti vse počasneje absorbira. Na slabši izkoristek tega minerala vpliva tudi jemanje nekaterih zdravil, kot so diuretiki.

Ženske bi morale uživati 320 mg, moški pa približno 400 mg magnezija na dan. To količino si zagotovite, če pojeste pet porcij: pol skodelice špinače, skodelico integriranega riža, skodelico fižola, skodelico stročnic in dve banani.


Omega 3

Znanstveniki šele zdaj odkrivajo vse prednosti te esencialne maščobne kisline. Znano je, da pomembno sodeluje pri ohranjanju zdravja srčno-žilnega sistema, uravnavanju simptomov diabetesa in lajšanju simptomov depresije. Omega 3 pomaga tudi do boljšega izkoristka kalcija in v boju proti revmatičnim obolenjem. Manj znano je, da ščiti pred degeneracijo makule. Povečajte njen vnos z uživanjem mastnih rib, kot so losos, bakalar, sardina, tuna in slaniki.

Izotiocianati

Te spojine so borci proti raku, nastajajo pa pri prebavi kapusnic, kot so cvetača, zelje in brstični ohrovt. Poleg tega ščitijo pred poškodbami DNK ter delujejo protibakterijsko in protivnetno. Za zmanjšanje tveganja za nastanek raka prostate zadostuje že porcija tovrstne hrane na teden, denimo dve glavici brokolija.


Kalcij

Kosti z leti postajajo krhke, zato nujno potrebujejo dovolj kalcija. Toda telo dela proti vam, saj ga predeluje vse manj učinkovito. Skozi urin se namreč izloča veliko več kalcija, kot ga pride do celic. Ženske, starejše od petdeset let, bi ga zato morale uživati po 1300 mg na dan, prav toliko bi ga morali uživati moški, starejši od sedemdeset let.

Najboljši viri tega hranila so mleko, sir, sardine, losos in zelena listnata zelenjava. Te hrane je treba uživati od tri do pet porcij na dan. Odličen vir kalcija je tudi jogurt, ki obenem pa ščiti zobe. Japonska raziskava je pokazala, da je pri ljudeh, ki uživajo vsaj po četrt skodelice jogurta na dan, za 60 odstotkov manj verjetno, da bodo oboleli za boleznijo dlesni – in za polovico manj verjetno, da bodo izgubili zobe.

Olja Repež

Olja Repež osebna stilistka (Image Consultant)

Postavi vprašanje

Irma Kuhar

Irma Kuhar dr. med. spec. psihiatrije, psihoterapevtka, kognitivno vedenjska terapevtka

Vsi Viva strokovnjaki