Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Prava hrana za zdravo ščitnico

Obstajajo številna živila, s katerimi spodbudimo delovanje ščitnice: kokosova maščoba, kumina, črna kumina, čili, bazilika, koriander, lovor, alga kelp, mlečni izdelki, ječmen, rumena leča in številna druga.
Obstajajo številna živila, s katerimi spodbudimo delovanje ščitnice: kokosova maščoba, kumina, črna kumina, čili, bazilika, koriander, lovor, alga kelp, mlečni izdelki, ječmen, rumena leča in številna druga. (Foto: Schutterstock)

Marjana iz Dobrega polja je ekipi Skupaj za zdravje človeka in narave postavila zanimivo vprašanje. Ker je namreč zasledila, da lahko ščitnica povzroča tudi težave s težo, razpoloženjem in koncentracijo, sprašuje, kako sami vplivamo na njeno delovanjem – s tem, kar jemo in s strupi, s katerimi pridemo v stik.
Ščitnica vpliva na presnovo domala vseh celic v telesu. Če ste februarja na lastni koži občutili, kako neuporabna je sodobna tehnologija, če ji ni na voljo električna energija, boste laže razumeli, kako pomembna je. Ščitnični hormoni namreč določajo raven energije v celicah, zaradi česar nas lahko dobesedno "vključi" ali "izključi". Ni torej treba imeti le srca, možganov, želodca … če naj organi sploh delujejo, je potreben tudi ustrezen pretok energije.

Če nimamo dovolj aktivnih ščitničnih hormonov, to občutimo kot upočasnjeno presnovo, nabiranje kilogramov, upočasnjen krvni obtok … Tudi mišljenje je slabše, glava težka, preganjajo nas težke misli. Upočasnjeno delovanje ščitnice vodi v osteoporozo in ginekološke težave, povzroči pa lahko tudi izpadanje las, zobno gnilobo in marsikatero drugo težavo.

Če je ščitničnih hormonov preveč in se izgorevanje čezmerno poveča, pride do pretirane obrabe tkiv in organov, hitrejšega staranja, nemira, nespečnosti …

Kot vidite, je uravnavanje delovanja ščitnice nadvse pomembno, saj se nam bo v nasprotnem zdelo, da nam je življenje ušlo z vajeti.


Težki dnevi za ščitnico

Dandanes je ščitnica pod veliko večjimi obremenitvami kot kdaj koli. Nenehno smo izpostavljeni kopici strupov, ki motijo njeno delovanje. Vse, kar poznate pod abstraktnim imenom "hormonski motilci", vam zelo konkretno greni življenje, čeprav se tega morda niti ne zavedate. Kemikalije, ki "sabotirajo" delovanje ščitnice, je najti v zobnih kremah, konvencionalnih kozmetičnih preparatih, čistilih, vodi, teflonu, plastiki … Enega od največjih krivcev za težave s ščitnico mnogi nosijo v ustih. Kot so ugotovili številni znanstvenikov iz več držav, so amalgamske zalivke zelo pogost vzrok za motnje v delovanju ščitnice.

Tudi količina radioaktivnega obsevanja, na katerega je ščitnica nadvse občutljiva, se povečuje iz dneva v dan. Končni učinki katastrofe v Fukušimi še zdaleč niso znani. Sevanje, ki še naprej uhaja, do nas prihaja s kontaminiranimi ribami in izdelki, o katerih še pomislimo ne, da so bili izpostavljeni radioaktivnemu sevanju. Podobno velja za vse številnejše diagnostične metode, ki uporabljajo rentgenske žarke, le da to ni tako očitno kot pri klasičnem rentgenu (mamografija, CT …). O vseh teh obremenitvah ter o tem, kako jih prepoznati in odpraviti, si lahko preberete v knjižici Obvladajte ščitnico in rešili boste 100 težav hkrati. Knjižico lahko prelistate tudi na spletnem naslovu zazdravje.net.

Pa dobra novica?

Kljub vse večjim zunanjim bremenom, ki vplivajo na delovanje ščitnice, obstajajo številne naravne poti za čiščenje vsega, kar jo moti. Ko spoznamo njeno delovanje, sprevidimo, da lahko pomembno prispevamo k njegovemu uravnavanju. S tem nimam v mislih uživanja hormonov. Če vemo, da telo v veliki meri samo aktivira ščitnične hormone (60 odstotkov jih preide v svojo aktivno obliko v jetrih, 30 odstotkov pa v črevesju), je jasno, kje začeti.

Ustrezna izbira živil in začimb je odličen način uravnavanja delovanja ščitnice. Če je upočasnjeno, se velja izogibati živilom, ki bodo njeno delovanje dodatno zavirala. Mednje sodijo zelje, brokoli, ohrovt, cvetača, hren, redkvice …

K sreči obstajajo tudi številna živila, s katerimi spodbudimo delovanje ščitnice: kokosova maščoba, kumina, črna kumina, čili, bazilika, koriander, lovor, alga kelp, mlečni izdelki, ječmen, rumena leča in številna druga, o katerih si lahko več preberete v omenjeni knjižici.

Ko spoznamo, kako pomembna je ščitnica in kako deluje, smo že korak bliže temu, da ji zagotovimo boljše razmere za nemoteno delovanje. Ščitnica nam bo že hitro vrnila uslugo in poskrbela, da za boljšo kakovost našega življenja.

Obstajajo številna živila, s katerimi spodbudimo delovanje ščitnice: kokosova maščoba, kumina, črna kumina, čili, bazilika, koriander, lovor, alga kelp, mlečni izdelki, ječmen, rumena leča in številna druga.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

ščitnica , hipertiroidizem , hipotiroidizem

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.