Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Sestavine hrane in prehranskih dopolnil, ki blagodejno vplivajo na kožo

(Foto: Shutterstock)

Počitnice so stres za kožo, privoščite ji oddih s kopeljo hranil!

Na počitnice gremo, da bi si opomogli po delovnih naporih in stresu, ki nam ga povzroča vsakdanje življenje. Vendar so običajno ravno poletne počitnice za kožo velik stres. Hote ali nehote se izpostavljamo soncu in ultravijoličnim žarkom, ki koži skorajda ne morejo koristiti, saj po besedah zdravnikov »zdrave« porjavelosti ni.

Za kožo najbolj učinkovito poskrbimo z lokalno zaščito, torej z ustreznimi pokrivali, očali in kremami z zaščitnimi faktorji. Marsikaj pa lahko naredimo tudi z vnosom hrane in pijače.
Na prvem mestu moramo omeniti vodo. Sončni žarki poleg ultravijoličnih žarkov nosijo s seboj veliko toplote, ki preko kože segreva celoten organizem. Voda je hranilo, ki ima dokazano vlogo pri uravnavanju telesne temperature ter prispeva k ohranjanju normalnih telesnih in kognitivnih funkcij. S pitjem zadostnih količin vode boste tako pomagali telesu, da samo s svojimi mehanizmi uravnava normalno telesno temperaturo tudi v okolju, kjer je topleje kot bi si želeli.

Bolj vroče kot je v okolju, več vode bomo skozi kožo izgubljali s potenjem, saj je le-to eden od naravnih hladilnih mehanizmov. Zato je izgubo tekočine s potenjem potrebno upoštevati pri oceni, kaj pomeni zadostna količina vode, ko je naše telo izpostavljeno soncu in precej visokim temperaturam. Nekateri vztrajajo, da je pri normalnih pogojih potrebno poleg ostale hrane in pijače popiti še dva litra vode, vendar za to trditev ne obstaja posebna znanstvena podlaga. Medicinske smernice se nanašajo le na skupno vneseno količino hrane in pijače.

Marsikatera hrana vsebuje ogromno vode, na primer lubenica in paradižnik ali kumarice. Lubenice so lahko precej sladke, kar povzroči tudi dodaten diuretičen in sploh odvajalni učinek, zato je bolj smiselno posegati po zelenjavi. Če se izrazito potite in zato potrebujete večje količine tekočin, se z zdravnikom ali lekarnarjem posvetujte o jemanju rehidracijskih soli. Z ogromnimi količinami vode namreč telo na nek način izpirate, torej iz njega odplavljate potrebne minerale.

Ko je govor o soncu, je na dnevnem redu hitro vitamin D, ki pa s kožo nima veliko opraviti. Več o tem lahko preberete na pretehtajte.si/po-vitamin-d

V povezavi s soncem se pogosto upravičeno omenja tudi vitamin A, ki dokazano prispeva k ohranjanju zdrave kože. Tudi vitamin A ima visoko vsebnost vode in kalorično ni težko hranilo. V vsako solato si je zato smiselno narezati še kak korenček, v času malice pa se lahko osvežite z ohlajeno melono ali marelicami.

Ko govorimo o počitnicah, pri negi kože ne smemo pozabiti na vitamin C. Na ta vitamin najpogosteje pomislimo predvsem v zvezi z imunskim sistemom, vednar ima pomembno vlogo tudi pri nastajanju kolagena, ki je potreben za normalno delovanje kože. Zatorej se le okrepite s kakšno limonado ali, če dodatna kislina ne ustreza vašemu želodcu, enostavno pogrizljajte kakšno svežo papriko, ki je odličen vir C vitamina.

V preteklosti so bili pogosto v uporabi izrazi za zdravo barvo kože, kot je npr. breskova polt. Do take polti lahko pridete z gibanjem na svežem zraku in ustrezno hrano. Za kožo pomembno hranilo je mineral baker, saj prispeva k normalni obarvanosti kože. Veliko bakra boste zaužili z lignji in raki, če si ravno ne morete privoščiti ostrig. Vsi, ki morskih plodov ne obožujete, pa imate na voljo številna semena in oreščke, bogate z bakrom, od sezama in sončničnih semen do lešnikov.

K ohranjanju zdrave kože med minerali prispevata še cink in jod, med vitamini pa biotin (vitamin H), niacin (vitamin B3) in riboflavin (vitamin B2). Cink se med drugim nahaja v ostrigah, rdečem mesu, temni čokoladi, arašidih in rakih.

Pri nas je sol jodirana, zato dodatne količine joda običajno niso potrebne. Biotin lahko zaužijete z jajci, stročnicami, oreščki, niacin z ribami in arašidi, riboflavin pa s številnimi morskimi sadeži, jajci in celo sirom. Za vse vodotopne vitamine velja, da jih telo ne skladišči ravno, kar pomeni, da se jih ne morete najesti na zalogo, temveč jih morate s hrano redno vnašati v organizem. Če vam našteta hrana ne diši najbolje ali pa se zaradi različnih razlogov z njo ne morete redno prehranjevati, je smiselno preveriti, katera prehranska dopolnila vsebujejo našteta hranila. Vsa prehranska dopolnila na slovenskem trgu so zbrana v bazi P3, kjer lahko sami poiščete izdelek, ki vam najbolj ustreza.

Preglednica hranil za kožo in njihovih virov v hrani:

  • BAKER: ostrige, jetra, oreščki, lignji, kakav, črni poper
  • BIOTIN (VITAMIN H): blitva, korenje, jajca, oreščki, jetra
  • CINK: ostrige, rdeče meso, temna čokolada, arašidi, raki
  • JOD: jodizirana sol, brusnice, alge
  • NIACIN (VITAMIN B3): otrobi, ribe, jetra, paprika, arašidi, piščanec
  • RIBOFLAVIN (VITAMIN B2):  jetra, suhe začimbe, mandlji, sir, sezam, sušen paradižnik, jajca
  • VITAMIN A: ribje olje, jetra, mleko, maslo, sir, marelice, buče, špinača, korenje, paprika
  • VITAMIN C: kivi, pomaranče, jagode, brokoli, paprika

Nahranite svojo kožo, da si opomore po mesecih intenzivnega obsevanja z ultravijoličnimi žarki.

Pretehtane informacije o vplivu živil oz. prehranskih dopolnil na vaše zdravje pripravlja ekipa pretehtajte.si. Vsi prispevki ekipe pretehtajte.si se navezujejo izključno na znanstveno dokazane in odobrene zdravstvene trditve, objavljene v registru Evropske komisije.

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

prehranska dopolnila , dodatki k prehrani

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.