Živila za mladostni videz

(Foto: Shuttersctock)

Ste vedeli, da so lahko živila iz vaše kuhinje tudi pravi čarodeji zdravega in sijočega ter mladostnega videza? Kar dajemo v telo, se odraža tudi na zunanjosti. Skrivnost voljne kože, sijočih las, trdih nohtov in mladostnega videza se skriva v nekaterih preprostih sestavinah iz vaše kuhinje.

Lanena semena za sijočo polt

Ta drobna semena imajo zelo velik lepotni učinek: časopis British Journal of Nutrition poroča, da lahko samo pol čajne žličke lanenih semen na dan zmanjša draženje kože in nastajanje rdečice ter privede do boljše hidracije. Laneno seme pa pomaga tudi razredčiti sebum (mešanico lipidov, ki jih proizvajajo in izločajo žleze lojnice) in odmašiti pore. Žličko semen dnevno potresite po ovseni kaši, vmešajte v jogurt ali dodajte solatam.

Kuhan paradižnik proti gubam

Fitokemikalije, ki dajejo paradižniku rdečo barvo, so eden najmočnejših antioksidantov, ki pomagajo gladiti gube. Kuhanje paradižnika še poveča zaloge likopena in omogoča, da jih telo tudi lažje absorbira.


Jajca in orehi delujejo proti izpadanju las

Jajca so dober vir beljakovin, vsebujejo pa tudi vitamin H (biotin) in vitamin B12, ki lahko pomagata upočasniti plešavost. Peščica orehov bo povečala vašo zalogo omega-3 maščobnih kislin, alfa-linolenske kisline in pomembnega minerala – cinka. Vse te sestavine lahko pomagajo vašemu lasišču in lasem, hkrati pa preprečujejo izpadanje las.

Temna čokolada koži podari lepšo teksturo

Razlog, da si lahko temno čokolado brez slabe vesti privoščite vsak dan, je pokazala tudi študija časopisa British Journal of Nutrition. Pri ženskah, ki so pile kakav, se je zaradi dragocenih flavonolov izboljšala tekstura kože. Flavonoli v kakavu so zaslužni za lepo in čvrsto kožo. Dnevno si privoščite tablico temne čokolade (z vsaj 70-odstotnim deležem kakava) ali pa popijte blagodejen kakavov napitek (seveda brez sladkorja in iz 100-odstotnega organskega kakava).

Avokado odpravlja rdečico in razdraženost kože

Kadar pomislite na zdravo kožo, se spomnite tudi na avokado, saj ima ta sadež veliko koristnih eteričnih olj in kompleksnih vitaminov B-skupine. Z njihovimi protivnetnimi lastnostmi pomaga umiriti razdraženo kožo in rdečico, medtem ko mononenasičene maščobe in omega-3 maščobne kisline pomagajo ohranjati pH kože in jo vlažijo od znotraj navzven. Na svoj jedilnik večkrat tedensko uvrstite avokado in si privoščite avokadov namaz, dodatek k solatam, prilogam, omakam ipd.

Losos krepi kožo in lase

Losos je bogat z omega-3 maščobnimi kislinami, beljakovinami, vitaminoma D in B12, selenom in železom. Koži pomaga ohranjati vlago in voljnost, preprečuje zamašenost por, pomaga pa tudi pri pustih laseh, saj ohranja vlažnost lasišča. Trije razlogi za slasten obrok!

Fižol spodbuja rast las

Če želite zdrave lase, potem naj vaša prehrana vsebuje tudi fižol, ki zaradi vsebnosti beljakovin, železa in cinka spodbuja ras las, biotin pa preprečuje, da bi lasje postali krhki in lomljivi. Nasvet: tedensko zaužijte tri skodelice fižola.

Špinača ustvarja sijoč videz

To zeleno listnato zelenjavo, ki vsebuje lutein, antioksidant za zdrave oči in vitamina A in C (ki ju telo uporablja za proizvodnjo sebuma – naravnega lasnega balzama), povezujemo z lepimi lasmi in iskricami v očeh.

Jagodičevje zagotavlja vitalnost

Mladost lahko ohranjate tudi z uživanjem jagodičevja, ki vsebuje veliko vlaknin in malo sladkorja. Antioksidanti v borovnicah lahko obvarujejo pred prezgodnjim staranjem; visoke koncentracije vitamina C v jagodah spodbujajo elastičnost kože, povečujejo proizvodnjo kolagena in se borijo proti škodljivim učinkom sončnih žarkov; robide pa so odličen vir folne kisline (vitamina B9), ki ima ključno vlogo pri ohranjanju zdrave kože. Jagodičevje shranite v zamrzovalnik in vedno boste imeli pri roki sestavine za hranljiv sadni napitek.

Semena jedilne konoplje pomlajujejo

Zelo malo je znanega o tem, da lahko za lepoto uživate tudi jedilna konopljina semena. To superživilo je namreč bogato z beljakovinami, železom, vitaminom E, omega-3 in omega-6 maščobnimi kislinami. Ne veste, kako jih uživati? Poskusite jih potresti po solati ali vmešati v napitke.