Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Zdravo prehranjevanje po korakih


(stran 2 od 2)



Koristne vlaknine

Izogibajte se prečiščenemu (rafiniranemu) sladkorju, beli moki in vsem živilom, bogatim z njo, pa tudi oluščenemu rižu. Odločite se za polnozrnate izdelke – izbirajte bolj zdrave različice kruha, testenin in kosmičev. Jejte rjavi riž namesto belega. Tako boste vnesli v telo veliko koristnih vlaknin.

Manj je bolje

  • Velikost porcij zmanjšujte počasi. Večina ljudi, ki imajo nekaj kilogramov preveč, uživa preveč hrane. S počasnim zmanjševanjem velikosti obrokov se boste počutili manj prikrajšani in boste lažje vztrajali na poti do zaželene velikosti porcije.
  • Telo za normalno delovanje potrebuje izredno malo natrija. Poleg tega ga je sposobno skladiščiti, zato je skorajda nemogoče, da bi nam ga primanjkovalo. Po priporočilih zadostuje 5 gramov soli na dan, kar je enako eni čajni žlički. V to količino je zajeta tudi sol, ki je prisotna v raznih že predelanih, polpripravljenih in pripravljenih živilih. Če uživamo precej take hrane, običajno že presežemo dnevno priporočeno količino soli. Če vam je všeč okus soljene hrane, ga lahko dosežete tudi z uporabo zelišč.
  • Prekomerno uživanje alkohola predstavlja večje tveganje za nastanek številnih bolezni. Pri alkoholu količine podajamo v enotah. Ena enota alkoholne pijače je: 1 dl vina, 2,5 dl piva ali 0,3 dl žgane pijače. Manj tvegano je zaužitje največ 14-ih enot tedensko pri zdravem, odraslem moškem oziroma sedmih enot tedensko pri zdravi, odrasli ženski.

Zaužijmo dovolj tekočine

Za normalno delovanje telo potrebuje od 1,5 do 3 l vode na dan. Na to, koliko vode bi morali spiti, vplivajo telesna masa, telesna dejavnost, temperatura in vlažnost zraka ter vrsta hrane, ki jo uživamo. Če nam voda iz pipe ni okusna, posezimo po nesladkanih čajih, razredčenih in nesladkanih sadnih ali zelenjavnih sokovih.

Lačni med obroki?

Redno prehranjevanje pomeni od štiri do pet obrokov dnevno, pri čemer se naj dan začne z zajtrkom. Vsak dan naj si obroki sledijo v razmiku treh do štirih ur. Če se med obrokoma pojavi lakota, morate pretehtati prejšnji obrok. V večini primerov boste ugotovili, da ni imel ustrezne hranilne vrednosti.

Kaj piše na živilu?

Berite in primerjajte etikete o prehranski vrednosti izdelkov. Na nalepkah iščite vsebnost vlaknin, beljakovin in sladkorjev, kar vam bo pomagalo razumeti, s čim hranite svoje telo, da se počuti dobro.


Zdravo prehranjevanje z majhnimi koraki

Začnite spreminjati svoj način prehranjevanja z majhnimi koraki – tam, kjer se vam zdi, da bi šlo lažje. Izberite na primer eno živilo iz prepovedane skupine in ga poskušajte nadomestiti z bolj primernim, prebudite svojo ustvarjalno plat in pripravite hrano iz živil, ki jih še niste uporabljali. Ni vam treba jesti hrane, ki vam ni všeč, samo zato, ker je zdrava. Boljša možnost je, da raziskujete, dokler ne najdete zdrave hrane, ki vam je všeč tudi po okusu. Tako boste bolj motivirani, da bi jo jedli še naprej. Opazujte svoje telo, kako se odziva, veselite se prvih, še tako majhnih sprememb v počutju … in nadaljujte v svojem ritmu. Vsaka sprememba, ki jo sčasoma ponotranjimo v življenjski slog, zahteva svoj čas.






Vam je �lanek v�e�?


trstsdsd