Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Gibanje z dotikom

Minuta za sprostitev

Gibanje z dotikom je serija posebnih gibov, ki jih je razvil učitelj športne vzgoje Gilad Naaman Perry, da bi s preprostimi vajami ponudil sprostitev v s stresom napolnjenim življenju, pri tem pa prek dotika izkusili pristno bližino. "Telesno ravnovesje in medsebojna komunikacija sta osnovni človeški potrebi, ki ju v današnjem času pogosto zapostavljamo. S serijo posebej koreografiranih, vendar preprostih in nežnih gibov želim ljudi opomniti, da je dotik nekaj dobrega. To je poseben način komuniciranja, s katerim ustvarjamo globlje vezi," poudarja sogovornik, ki je nedavno obiskal Slovenijo, da bi tudi pri nas širil spoznanja o moči gibanja z dotikom.
Gilad Naaman Perry je svoja spoznanja o vplivu posebnih gibov z dotikanjem združil v knjižni zbirki Gibanje z dotikom, seriji petih vodnikov za pomoč pri blaženju stresa in skrbi za dobro počutje. V knjigah nazorno prikaže vse gibe in bralca korak za korakom vodi do izvedbe, svoje znanje pa najraje predaja na delavnicah.

V paru ali samostojno

Več kot sto različnih gibov, ki so povsem preprosti za izvedbo, lahko izvede prav vsakdo. In čeprav vsak gib zahteva le minuto ali dve, je njegove blagodejne učinke globoke sprostitve mogoče občutiti takoj. Gibi so v prvi vrsti namenjeni izvajanju v paru, pri čemer eden gibe izvaja, drugi pa mu pri tem pomaga tako, da na primer v posameznem položaju na ustrezen način drži, masira ali premika posamezne dele telesa, npr. roke ali noge. V gibanje je vključil tudi uporabo različnih pripomočkov (žoga, plavalni črv, žoga valj), ki še dodatno pripomorejo pri sproščanju in raztezanje. Gibe se izvaja v različnih položajih, leže, sede ali stoje,
zato pa jih je mogoče uporabiti tudi kjerkoli in kadarkoli. Čeprav je gibe najboljše in najlepše izvajati v paru, jih lahko izvaja tudi posameznik.

S preprosto nežnostjo do boljšega počutja

"Glavna namena tovrstnega gibanja sta sproščanje in izboljšanje počutja. Pri tem poskrbimo tudi za raztezanje in boljše ravnotežje, povrhu pa se učimo pravilnega, globokega dihanja. Gibanje izvajamo
mehko, pri čemer uporabljamo zgolj težo telesa, nikdar moči ali sile. Ključno je, da gibanje vzbuja prijetne občutke in dobro počutje," poudarja sogovornik.

Za dušo …

Gilad Naaman Perry je serijo gibov razvil z željo, da bi pomagal družinam in parom: tako naj bi ob pomoči dotika navezali pristnejše stike. Gibanje z dotikom, pripoveduje sogovornik, je priložnost za povezovanje in čutenje ljubljene osebe ter obenem priložnost za pristno skupno preživljanje prostega časa. "S partnerjem se lahko med gibanjem pogovarjamo o tem, kako se počutimo in ga usmerjamo pri gibih ter izkušamo bližino in ugodje dotika. Ko gibe izvajajo starši z otroki, pa vzpostavljajo harmonično vez ter jim ponujajo dotike, ki so nujni za naš razvoj in tudi pozneje v življenju."

… in telo

Čeprav ne gre za telesno dejavnost, pa ti gibi pomagajo odpravljati tudi telesne težave. "Vse vaje so  zasnovane tako, da odpravljajo napetost, ki se kopiči predvsem v vratu in ramah. Pomagajo tudi pri bolečinah v hrbtenici, izboljšujejo telesno držo in pospešijo krvni obtok. Večino dneva namreč preživimo v sključenem, zaprtem položaju, saj največ časa prebijemo za računalnikom. Veliko je tudi vsakodnevnih dejavnosti, ki jih opravljamo v podobnem, zaprtem položaju, kot sta denimo umivanje zob in kuhanje. S temi gibi pa odpiramo prsni koš in odpravljamo zaprto držo, v kateri smo preživeli ves dan."

Dragoceno znanje

Vaje, pravi sogovornik, lahko izvajamo tudi med delovnim časom in se tako sprostimo. Z njimi lahko svoje delo nadgradijo tudi fizioterapevti, socialni delavci, zdravstveni delavci, osteopati, terapevti, učitelji, plesalci …, za katere pripravlja tudi posebne delavnice, na katerih poleg učenja gibov predaja tudi znanje o  komunikaciji in dotiku kot sredstvih, ki prispevata k boljšemu počutju. Njegova želja je namreč, da bi te preproste in učinkovite vaje vsakdo vključil v svoje življenje in jih delil z drugimi, tako da bi dotik in bližino v sproščenosti kar se da pogosto občutilo čim več ljudi.

Viva predstavlja

Pri skoraj dvajsetletnem delovanju v vlogi predavatelja in učitelja je Gilad Naaman Perry, ki prihaja iz  Izraela, spoznanja o gibanju z dotikom prenašal na druge na delavnicah v Izraelu in Angliji, Slovenijo pa bo znova obiskal marca. Znanje o pomenu gibanja je pridobil med študijem športne vzgoje, nadgradil pa ga je z magistrskim študijem na Univerzi v Leedsu. Specializiral se je za komunikacijo skozi dotik in gibanje, s poudarkom na integraciji telesa in duha ter raziskovanju komunikacije, izražene skozi telesni dotik in gibanje. Izdal je knjižno zbirko Gibanje z dotikom, v kateri predstavlja vaje za pare in družine, bodoče starše, nosečnice, starše in dojenčke ter starejše. Več o prihodnjih delavnicah GIlada Naamana Perryja v Sloveniji, ki jih organizira Vita center v Naklem, si lahko preberete TUKAJ.

Izkušnja z delavnice

Čudovita sprostilna izkušnja
"Delavnice sem se udeležila, ker kot inštruktorica pilatesa in jogalatesa opažam, da smo zaradi hitrega življenjskega ritma čedalje bolj napeti in odtujeni. Zato so delavnice, namenjene sproščanju ter povezovanju z dotikom in gibanjem, več kot dobrodošle. Delavnica je bila čudovita: že po prvih vajah smo bile vse udeleženke nasmejane in sproščene. Čeprav je trajala ves dan, smo bile na koncu še vedno polne energije. Del znanja, ki sem ga prejela na delavnici, sem že uspešno uporabila pri svojem delu v skupinah in z domačimi. Vsi so bili navdušeni. Znanje, ki smo ga pridobili, se mi zdi še posebno dragoceno za družine, saj se na zabaven način, z gibanjem, dotikanjem in s sproščanjem še bolj povežemo. Vse pohvale tudi učitelju Giladu, ki nam je toplo in preprosto predal del svojega znanja. Toplo priporočam vsem," je o svoji izkušnji povedala Sandra Pucelj (Mudra – masaže in vadbe).

Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

gibanje , komunikacija , rekreacija , sprostitev , telesne vaje , dotik , bolečine v hrbtenici

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.