Zapovedi za rekreacijo pod soncem

  • MP
  • sreda, 27. julij 2011
(Foto: Shutterstock)

1. Nosite svetla in prosojna oblačila

Če je zunaj zelo vroče, oblecite lahna oblačila iz naravnih materialov. Tako boste olajšali znojenje in preprečili slabo počutje ali celo "toplotni udar". Kljub vsej previdnosti se izogibajte povečani telesni dejavnosti med 12. in 15. uro; če ste občutljivi, se soncu izogibajte med 11. in 16. uro.

2. Zaščitite kožo, glavo in oči

Če ste se odločili za gibanje na soncu, izpostavljene dele telesa temeljito namažite z zaščitnim sredstvom z visokim faktorjem. Ne pozabite na klobuk in sončna očala.

3. Nadomestite izgubljeno tekočino

Veliko pijte, jedilnik pa obogatite z veliko sadja in zelenjave. Tako boste nadomestili tekočino in mineralne snovi, ki ste jih izgubili z znojenjem.

4. Ogrejte mišice

Ne glede na to, s katero obliko rekreacije se boste ukvarjali, ne pozabite na ogrevanje. Zunaj je resda vroče, vendar to še ne pomeni, da so ogrete tudi mišice. Prav nasprotno, pred vsako - še tako kratkotrajno - povečano telesno dejavnostjo je treba mišice pripraviti na napore, sicer se zaradi poškodbe utegnete kaj hitro posloviti od športa in morda celo od dopusta.

5. Ohladite in raztegnite obremenjene mišice

Vse več ljudi se zaveda pomembnosti raztezanja, vendar je zelo malo tistih, ki to tudi počnejo. Pogosto so prav kratke in napete mišice vzrok za bolečine in poškodbe. Ne bodite tudi vi med tistimi, ki pozabijo na ohlajanje in raztezanje. Ljudje bi radi izvedli profesionalni servis pri tenisu, tekli na maratonu, preplavali Dalmacijo ... toda to je tudi edino, po čemer spominjajo na profesionalce. Slednji se namreč pred vsakim večjim telesnim naporom temeljito ogrejejo, telo ustrezno pripravijo in ne pozabijo na ohlajanje z raztezanjem, saj jim to zagotavlja varne in učinkovite treninge v prihodnje.

Naj vam ne bo nerodno izvesti raztezanja pred in po igri tenisa ali odbojke, saj boste le tako še naprej uživali v prijetnem dopustu, medtem ko bodo drugi trpeli zoprne bolečine v mišicah. Če se boste po povečani telesni dejavnosti odpravili plavat, lahko ohlajanje in raztezanje izvedete kar v vodi. Poskusite.
Tina Fabjan

Tina Fabjan dr. dentalne medicine

Peter Preskar

Peter Preskar dr. med. spec. oftalmolog

Svetlana Novak

Svetlana Novak diplomirana medicinska sestra

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki