Hoja za zdravje

(Foto: Grega Žunič)

10.000 korakov na dan

Za zdravo srce in ožilje bi moral vsakdo med nami poskrbeti vsaj za pol ure dnevne rekreacije. Pogosto slišim pritožbe, da bi ljudje sicer radi bolje poskrbeli za svoje telo in kondicijo, a jim za to zmanjkuje časa. V tempu današnjega dneva je pomanjkanje časa seveda povsem legitimen argument, ki nas drži stran od telovadnic. Pa vendar. Potrebo po vsakodnevnem gibanju lahko zadostimo tudi tako, sproti in povsem nenamensko, če želite. Hoja je najbolj primarna oblika rekreacije, ki je povrhu vsega dostopna tako rekoč čisto vsem, seveda če ni vmes bolezni, gibalne oviranosti ipd.

Nabirajte korake

Deset tisoč korakov dnevno je tista čudežna meja, za katero zdravniki trdijo, da naše srce vzdržuje v dobri kondiciji. Morda se na prvi pogled to zdi zelo veliko in celo nedosegljivo, a v resnici ni tako. To hitro ugotovimo, če si pomagamo s preprosto napravico, pedometrom, ki ga namestimo na zapestje in ves čas pridno beleži število korakov, ki jih medtem naredimo. Šteje prav vsak korak, ki ga preko dneva naredimo. Morda bomo na začetku razočarani, če bo naš končni izkupiček krepko pod predlaganim številom, a po drugi strani je to lahko dobra spodbuda za pomembno spremembo, ki jo bomo naredili v svojem življenju za svoje zdravje. Prav gotovo bomo število korakov močno povečali, če bomo vsaj nekatere poti namesto z avtom raje opravili peš. Priložnosti je na vsakem koraku dovolj.

Zadajte si cilje!

Pomembno je, da imate zanesljiv pedometer, ki izmeri vse narejene korake. Ni pomembno, ali ob tem meri tudi srčni utrip ali porabljene kalorije, pomemben je seštevek korakov. Nadenite si ga na roko, takoj ko zjutraj vstanete iz postelje in potem pozabite nanj. Delajte vse, kot običajno. Zvečer poglejte na števec in pedometer resetirajte. Po enem tednu seštejte korake posameznih dni in delite s sedem, da dobite povprečno število narejenih korakov na dan. Za naslednji teden si zadajte cilj, da boste končno število korakov povečali za dvajset odstotkov, vse dokler ne boste dosegli magičnega števila deset tisoč na dan!

Naredite spremembo

Povprečno dejavna oseba na dan naredi med pet in šest tisoč korakov. Nič ne de, tudi če bo vaš izkupiček sprva še bistveno nižji. Ob sedečem načinu življenja, vse bolj razširjeni uporabi osebnih avtomobilov in vse manj gibanja, je to razumljivo. Pomembno je, da želimo narediti spremembo.

Kako do 10.000 korakov na dan?

Naj za konec navržemo še nekaj preprostih, vsem dostopnih namigov, s katerimi boste enostavneje dosegali svojo dnevno desetko:
  • poskusite čim pogosteje uporabljati stopnice namesto dvigala,
  • čim več opravkov naredite peš,
  • investirajte v tekaško stezo; na počasnem traku boste med gledanjem 50 minutne priljubljene nadaljevanke naredili tudi do 7 tisoč korakov,
  • v službi sporočila sodelavcem v sosednjih pisarnah čim pogosteje prenašajte ustno namesto po elektronski pošti.

Katja Arko Kampuš

Katja Arko Kampuš dr.dent.med. spec. ortodont

Postavi vprašanje

Zarja Đotišini

Zarja Đotišini indijska astrologija

Vesna Kaloh

Vesna Kaloh dr. dent. spec. čeljustne in zobne ortopedije

Postavi vprašanje

Vsi Viva strokovnjaki