Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Pilates je idealna telesna vadba

Bi radi kaj storili za svoj hrbet in trebušne mišice, hkrati pa vas ne mikata aerobika ali običajna telovadba? S pilatesom, ki neguje telo in duha, se lahko ukvarja prav vsakdo, saj je vadba prilagojena posameznikovi moči in sposobnostim.
Pilates tudi ne pozna starostne omejitve in ni storilnostno naravnan. V ospredju sta nežno spodbujanje globokih mišic in krepitev središča telesa. S to vadbo usklajujemo duha in telo, saj gibe izvajamo zelo zavestno in z visoko stopnjo zbranosti.

Kako deluje pilates?

Redna vadba že v kratkem času okrepi telo. Povezava med telesom in duhom bo poglobila vaše samozavedanje in vam dala povsem nov občutek za telo. Ker bo telo utrjeno, prožno in gibčno, se bo okrepila vaša samozavest, zaradi česar boste izžarevali večjo življenjsko moč in optimizem. Vaje pilatesa spodbujajo telesno in duševno vzdržljivost, zato so primerne tudi za ljudi s stresnim življenjskim slogom. Imeli boste tudi manj bolečin v hrbtu, saj se z vadbo okrepijo vratne mišice in globoke hrbtne mišice, s čimer se razbremenijo medvretenčne ploščice.

Vadba pilatesa je primerna tudi za rehabilitacijo po športnih poškodbah in zato v nekaterih klinikah po Evropi sodi k rednemu terapevtskemu rehabilitacijskemu programu. Priporočen pa je tudi za vzpostavljanje uravnoteženja mišično-skeletnega sistema in pravilno telesno držo.

Komu pomaga?

Pilates ni čudežno zdravilno sredstvo za vse tegobe, vendar se je uspešno uveljavil na številnih področjih, saj pomaga:
  • ljudem, ki pri svojem delu veliko sedijo ali stojijo,
  • ženskam pred porodom in po njem,
  • ljudem z bolečinami v križu in hrbtenici,
  • ljudem, ki so pod stresom,
  • športnikom, saj zmanjša verjetnost, da pride do poškodb,
  • preprečevati osteoporozo,
  • pri inkontinenci,
  • pri izravnavanju enostranskih telesnih obremenitev in
  • je obenem odlična dopolnitev drugih športnih panog.

Kako do primernega voditelja vadbe pilatesa?

  • pozanimajte se o kvalifikacijah učitelja
  • bodite pozorni na to, da med vadbo inštruktorji hodijo okrog vas, popravljajo vaše položaje ter vas učijo pravilnega dihanja (vdih-izdih) in izvajanja vaj.

Vse to so osnove, ki omogočijo pravilno izvajanje vaj in maksimalen učinek vadbe.

Načela pilatesa

Koncentracija – sposobnost trajne koncentracije na gibanje v vseh delih telesa prispeva k uspešnosti. Vadba je veliko zanimivejša in zabavnejša, če smo z mislimi pri vajah.

Dihanje – pri pilatesu uporabljamo tehniko popolnega podpornega dihanja, ki ohranja tekoč pretok krvi. Dihanje je usklajeno z gibanjem. Vdihnemo skozi nos, izdihnemo skozi usta. Pri izdihu sproščeno odpremo usta in pustimo, da zrak spolzi na prosto, ne da bi pri tem napenjali ustnice.

Nadzor – je eno od najpomembnejših načel pilatesa. Celotno gibanje nadzirajo misli, možgani. Gibanje brez nadzora lahko pripelje do nepravilne tehnike in poškodb.

Osredinjenje (hiša moči) – človeško telo ima svoj fizični center, iz katerega izhaja celotno gibanje. V pilatesu se to območje imenuje hiša moči. Sestavljajo ga trebušne mišice, vzravnalke hrbtenice, diafragma, mišice medeničnega dna ter upogibalke in iztegovalke kolka. Krepitev tega območja je vitalnega pomena. Te mišice podpirajo hrbtenico, notranje organe in telesno držo.

Natančnost – je del nadzora. Pomembno je natančno gibanje ves čas vadbe, sicer bomo vadili nepravilno, vadba pa ne bo učinkovita.

Tekoče gibanje – pilates nas nadzorovano in tekoče popelje skozi široko področje gibanja. pri vadbi ne smemo "prehitevati": vadimo enakomerno in brez daljših premorov.

Izolacija – ko nam uspe izolirati in nadzirati šibkejšo mišico, se izboljša tudi nadzor nad gibanjem

Rednost – rednost vadbe je ključna za uspeh.

Če imate kakršnokoli poškodbo ali bolezensko stanje, se pred vključitvijo v programe vadbe posvetujte s svojim zdravnikom ali fizioterapevtom.

Več informacij:
Športno društvo Metulj, Dunja Gačnik
info@sd-metulj.si
040/785-934


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

pilates , rekreacija , dihalna tehnika , krepitev mišic , redna telesna dejavnost

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.

Komentarji

17. 08. 2010 20:57:50
Izvajam inštrukcije in vodenje pilatesa na vašem domu!
27. 01. 2011 18:44:08
Ker si ne morem privoščiti Pilates vadbe v centrih, me zanimajo priročniki, knjige ali cd-ji.
Hvala in lep pozdrav!