Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

*** Show Paged

Arterijska hipertenzija in telesna aktivnost


(stran 4 od 4)


Postopno

S športom se začnemo ukvarjati postopno. Da nam ob vodi ne bo dolgčas in da ne bomo izgubili motivacije, menjajmo športne zvrsti. En dan kolesarimo, drugi dan pojdimo na sprehod, tretji dan obiščemo kopališče ... Izberimo športne panoge, ki jih bomo lahko izvajali vse leto: poleti plavanje, jeseni sprehode v naravi, pozimi tek na smučeh ... Poleg zdrave prehrane in vsakodnevne dejavnosti je pomembna tudi vsakodnevna sprostitev. Z njo se lahko izognemo stresnim situacijam, zato izberimo svojo obliko sprostitve. Ni nujno, da je sprostitev povezana s športom, sproščamo se lahko tudi z igranjem klavirja, pletenjem, branjem ...

Učinki telesne vadbe


Visok krvni tlak nastane, ker so žile odvodnice (arterije) preveč skrčene. Vzrok za to je deloma v preveliki dejavnosti simpatičnega živčevja. Telesno gibanje zmanjšuje dejavnost simpatičnega živčevja, žile se razširijo, krvni tlak pa zniža.

Pri telesni dejavnosti se iz notranjega sloja (endotela) izloča več dušikovega oksida, snovi, ki širi žile, zato se krvni tlak zniža.Poleg tega se pri redni telesni dejavnosti izboljša odzivnost tkiv na inzulin. To je hormon, ki je potreben za presnovo sladkorja. Če so tkiva, predvsem mišice, neodzivna na inzulin, kar je zelo pogosto pri debelih in telesno nedejavnih ljudeh, mora trebušna slinavka izločati več inzulina, da je presnova sladkorja v mišicah zadostna, zato se koncentracija inzulina v krvi poveča. Visoka koncentracija inzulina pa je škodljiva, saj povečuje krvni tlak. Redna telesna dejavnost izboljšuje odzivnost na inzulin in s tem znižuje ne samo krvni tlak, ampak tudi odloži nastanek sladkorne bolezni.

Vadba okrepi srce, zmogljivejše srce pa je stabilnejše, zato je verjetnost, da bo prišlo do motenj v njegovem delovanju, manjša. Telesna vadba povzroča številne spremembe v srčno-žilnem sistemu, katerih skupni učinek vodi k večji telesni zmogljivosti in k manjši porabi kisika v srčni mišici za isto delo. Pri naporu se zaradi izdatnejšega krčenja srčne mišice poveča minutni srčni volumen (količina krvi, ki jo srce iztisne v eni minuti), večji utripni volumen za isto količino iztisnjene krvi v minuti pri naporu pa posledično zmanjša število srčnih utripov. Pri aerobni vadbi se zmanjša količina maščob v krvi, poveča se raven koristnega holesterola (HDL) in zmanjša nagnjenost k tvorbi krvnih strdkov v žilah.

S povečanim znojenjem izgubimo nekaj soli (NaCl, ki v telesu zadržuje vodo in tako dodatno prispeva k povišanemu tlaku), posledica tega pa je padec krvnega tlaka. Poleg tega redna telesna dejavnost prispeva k vzdrževanju optimalne telesne teže in izboljša odpornost na stres. Verjetno ima tudi neodvisni zaščitni učinek pred umrljivostjo za srčnimi boleznimi in cerebrovaskularnim inzultom.



Vam je �lanek v�e�?


Povezano

trstsdsd