Portal Viva za optimalno delovanje uporablja piškotke. Ali se strinjate z njihovo uporabo?


Strinjam se     Več o piškotkih »

Skrij
< >
 

 

A- A A+

Kako se zmotivirati za telesno dejavnost?

Vztrajajte! Izplača se ...

Najbrž tudi sami poznate vse možne izgovore, kako se izogniti telesni dejavnosti: ob njej se dolgočasite, rezultati se sploh ne pokažejo, vse skupaj je prenaporno ... in številka ena med izgovori - nimate časa. Poskusite še enkrat, saj vam tokrat ponujamo nekaj nasvetov, kako vztrajati.

1. korak
ODLOČENOST ZA SPREMEMBE

  • Odgovornost je na vas samih ali povedano drugače: "Če želim kaj doseči, je to odvisno od mene." Razumeti je treba, da morate v popolnosti prevzeti odgovornost za svoj uspeh ali neuspeh. Marsikdo meni, da je trener ali inštruktor tisti, ki bo poskrbel za vse in zagotovil čarobne rezultate. Trener oziroma inštruktor je samo mentor, ki vas izobražuje in usmerja, ničesar pa ne more narediti namesto vas. Sami morate biti željni sprememb in se jih držati.
  • Uspeh ne pride sam od sebe ali povedano drugače: "Za vse, kar je vredno doseči, se je vredno potruditi."Redna vadba in zdravo prehranjevanje zahtevata disciplino, trdno voljo, vztrajnost in predanost. Pripravite se na trdo delo.
  • Za doseganje ciljev je potrebna doslednost ali povedano drugače:"Držati se je treba 'pravil igre'." Občasna odstopanja od zastavljenega načrta vadbe in prehrane ne pomenijo večje nevarnosti. Če so taka odstopanja vse pogostejša, je tudi nevarnost poraza večja. Ne glede na obsežen delavnik, pomanjkanje energije ali časa moramo biti redno telesno dejavni. Za izgubo desetih kilogramov v naslednjih desetih letih ne šteje to, kar boste počeli naslednja dva meseca, ampak to, kar boste počeli naslednjih deset let.
  • Zaupajte si ali povedano drugače: "Če mislim, da nekaj zmorem ali ne, imam gotovo prav." Če boste takoj podvomili v lastne zmožnosti glede upoštevanja dogovorjenih sprememb, boste zagotovo imeli težave z izvajanjem izbranega programa. Prepričani morate biti, da zmorete. Poskušajte najti ljudi, ki počnejo podobne stvari kot vi, in videli boste, kako boste napredovali.

2. korak
RAZVOJ NOTRANJE MOTIVACIJE

  • Zapišite vse neprijetnosti/težave, povezane s trenutnim življenjskim slogom (oblačila so mi pretesna, počutim se brez energije, imam previsok krvni tlak, ne morem normalno sedeti na stolu, nerodno mi je obleči kopalke ...). Zapišite vse užitke, povezane z dosežkom zastavljenih ciljev (oblekla/oblekel bom lahko karkoli, imel/imela bom več energije, moj krvni tlak bo nižji, v službi bom lažje delal/delala, imel/imela bom dovolj energije za planinarjenje ...).
  • Vam bodo zapisani odgovori zagotovili dovolj močan razlog za vztrajanje pri programu, ne glede na karkoli? Če ne, še enkrat dobro razmislite o odgovorih in jih dopolnite. Pomagajte si pri ugotavljanju neprijetnosti, povezanih z odvečnimi kilogrami, slabim počutjem, postavo, pomanjkanjem energije in slabim zdravjem ali pa razmislite o dodatnih koristnih posledicah doseženih ciljev.


PRIMER:
Predstavljajte si, da ste v 28. nadstropju nebotičnika ter da okno vaše stavbe in okno stavbe na drugi strani povezuje samo ozka deska. Na oknu druge stavbe vam moški maha z bankovcem za sto dolarjev, ki vam ga je pripravljen dati, če pridete po deski do njega. Pogledate dol in vidite majhne, a še vedno hitre avtomobile ... in nekaj vas stisne v želodcu. Ali ste za nagrado sto dolarjev pripravljeni prehoditi desko? Nikakor! Bi jo prehodili, če bi šlo za tisoč dolarjev? Najbrž ne.
Zdaj pa si zamislite, da moški na drugi strani grozi, da bo, če ne pridete do njega, poškodoval vašega bližnjega. Prehodili bi desko, brez trohice razmišljanje, kajne? Čeprav je primer napihnjen, prikazuje resnico: desko lahko prehodite, le želja mora biti dovolj močna.

Morda je za vas izguba desetih kilogramov ali zmanjšanje nevarnosti za razvoj bolezni srca in ožilja enakovredna stotim dolarjem - žal pa ne tudi dovolj močan razlog za ukrepanje. Zamisliti si morate situacijo, ob kateri se prebudijo čustva, kajti le tako boste pripravljeni nameniti svoj čas, energijo in denar za spremembe. Tudi med izvajanjem programa se večkrat vrnite k seznamu "neprijetnosti" in "užitkov", da boste osvežili razloge, ki so botrovali odločitvi za spremembe.

Članek se nadaljuje »


Vam je članek všeč?


Išči po ključnih besedah

gibanje , rekreacija , motivacija , aerobna vadba , vadbeni program , redna telesna dejavnost

Povezano

Dodajte svoj komentar

Komentiranje člankov je omogočeno le prijavljenim uporabnikom.

Prijavite se v portal ali se brezplačno registrirajte.